ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ولایتی خواهان دخالت روسیه و کشورهای اروپایی در مسئله برجام با آمریکا شد

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل می‌گوید روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان موظفند که آمریکا را وادار کنند که در چارچوب تعیین شده در مذاکرات برجام عمل کند.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل می‌گوید روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان موظفند که آمریکا را وادار کنند که در چارچوب تعیین شده در مذاکرات برجام عمل کند.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل

علی‌اکبر ولایتی، پنج‌شنبه ۲۰ مهر در سخنانی ضمن اعلام این موضوع انحراف از توافق هسته‌ای را از سوی آمریکا دانست و گفت ایران به تعهدات خود در این زمینه پایبند بوده است.

ولایتی با اشاره به مواضع اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت: «این‌که یک فرد بدون منطق ادعا کند که ایران پایبند به برجام نبوده مورد قبول نیست. آنچه ملاک است قضاوت مدیرکل آژانس انرژی اتمی است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

ترامپ تا ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر گزارش تازه‌ای درباره میزان پایبندی ایران به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه می‌دهد. اگر او به این نتیجه برسد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبوده، برجام به کنگره آمریکا ارجاع داده می‌شود و کنگره هم ۶۰ روز وقت دارد آن را به بحث بگذارد.

در تدوین استراتژی آمریکا افزون بر توافق هسته‌ای، برنامه موشکی، حمایت از «تروریسم» و حملات سایبری نیز از موضوعات مورد توجه خواهد بود.

ولایتی همچنین گفته است: «آمریکا هر اقدامی در خصوص ایران و مسائل هسته‌ای انجام دهد، ما هم متقابلاً این حق را محفوط می‌دانیم که واکنش متناسب با هر عملی که آن‌ها انجام دهند، داشته باشیم.»

روز گذشته، چهارشنبه ۱۹ مهر، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست هیئت دولت به احتمال کنار کشیدن آمریکا از توافق هسته‌ای پرداخت و از کشورهای دیگر خواست تا به آن پایبند بمانند.

روحانی همچون دیگر مقامات حکومتی اعلام کرد که «هیچ‌گونه نگرانی در داخل کشور نسبت اقدامات آمریکا وجود ندارد» و «هر راهی که مصلحت نظام و کشور» باشد انتخاب خواهد شد.

او همچنین تأکید کرد که «هیچ‌گونه اختلافی بین جناح‌های ما برای مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.