ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ مطهری به دادستان کل: نگاهتان را در مورد حفظ نظام اصلاح کنید

دادستان کل کشور گفته بود علی مطهری فقط از افراد «مسئله‌دار» حمایت می‌کند و علیه قوه قضائیه «دروغ» می‌گوید. مطهری در پاسخ گفته که اگر دادستان کل در جریان وضعیت زندانیان سیاسی قرار بگیرد متوجه خواهد شد که دروغی نگفته است.

دادستان کل کشور گفته بود علی مطهری فقط از افراد «مسئله‌دار» حمایت می‌کند و علیه قوه قضائیه «دروغ» می‌گوید. مطهری در پاسخ گفته که اگر دادستان کل در جریان وضعیت زندانیان سیاسی قرار بگیرد متوجه خواهد شد که دروغی نگفته است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران در کانال تلگرامی خود پاسخ محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور را داده است.

منتظری چهارشنبه ۱۹ مهر در پاسخ به مقاله اخیر مطهری در روزنامه اعتماد، خطاب به او گفته بود: «چه‌طور است که از هر چه حمایت می‌کنی افراد مسئله‌دار و کسانی هستند که وابسته به ضدانقلاب و اپوزیسیون هستند. یک بار شده که بیایی و از پرونده افراد عادی حمایت کنی.»

مطهری در پاسخ خود گفته است به‌دلیل نوع بینش دادستان کل کشور «همه منتقدان و مخالفان یا براندازند یا فتنه‌گر... مگر آن‌که خلاف آن ثابت شود»، و «برای حفظ نظام نیز از هر وسیله‌ای می‌توان استفاده کرد.»

او گفته است این افراد نسبت به افراد عادی «مورد ظلم مضاعف واقع می‌شوند» و نمایندگان مجلس باید از آن‌ها حمایت بیشتری کنند.

مطهری در پاسخ به این حرف محمدجعفر منتظری که گفته بود «چرا دروغ می‌گویید؟» گفته است: «اگر جناب‌عالی از آن برج عاج پایین بیایید و خانواده‌های بازداشت‌شدگان پی در پی به محضر شما شرفیاب شوند و نحوه بازداشت فرزندشان در محل کار یا منزل را توضیح دهند که چگونه آن‌ها را تحقیر کرده و آبروی‌شان را برده‌اند و یا از رفتار بازجویان و بازداشت‌های طولانی‌مدت انفرادی غیرقانونی و یا از محرومیت آن‌ها از گرفتن وکیل بگویند و این‌که به بهانه امنیتی بودن اتهام صرفاً باید وکیل مورد قبول قوه قضائیه معرفی شود و از آن سو اصلاً فهرستی از چنین وکلایی وجود ندارد، آری اگر شما هم در جریان این امور قرار بگیرید متوجه می‌شوید که سخن من دروغ نبوده است.»

مطهری سه‌شنبه ۱۸ مهر در یادداشتی در روزنامه اعتماد از شرایط پس از بازداشت افراد در دستگاه قضائی انتقاد کرده و نوشته بود طبق قانون اساسی متهمان باید ظرف ۲۴ ساعت تفهیم اتهام شوند اما این موضوع در زندان‌های ایران مراعات نمی‌شود و حتی خانواده بازداشت‌شدگان از محل نگهداری او اطلاع ندارند.

دادستان کل کشور این سخنان مطهری را «هجمه به قوه قضائیه» دانسته و گفته بود ضدانقلاب درصدد تضعیف قوه قضائیه است.

نایب رئیس مجلس در کانال تلگرامی خود نوشته است: «اقتدار قوه قضائیه با اصلاح آن حفظ می‌شود نه با کم‌طاقتی در مقابل انتقادها. نگاه خود را نسبت به مقوله حفظ نظام اصلاح کنید.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قیصر

    باید به علی مطهری هم مثل رئیس شورای شهر یزد گفت : درود بر شرفت. و واقعا این روزها شرف و وجدان نزد انسانها خصوصا افراد تأثیر گذار و مسئول متاعی کمیاب شده و اگر فردی مثل مطهری یا رئیس شورای شهر یزد و آن نماینده دیگر این شورا که از نماینده زرتشتیان حمایت کرده اند رفتار وجدانی و آمیخته به شرف و انسانیت ببینیم باید از آنها حمایت کنیم و نگذاریم افرادی مانند محمد جعفر منتظری با دروغ و وارونه نمائی آنان را بکوبند.