ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیده‌بان حقوق بشر: شواهد شکنجه در زندان‌های ترکیه بیشتر می‌شود

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید شکنجه زندانیان در بازداشتگاه‌های ترکیه به مسئله‌ای گسترده تبدیل شده و اکثر زندانیانی که مورد شکنجه قرار می‌گیرند در ارتباط با کودتا و پ‌ک‌ک دستگیر شده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید بر شواهد شکنجه و بدرفتاری با کسانی که در ترکیه زندانی شده‌اند بیش از پیش افزوده می‌شود.

پلیس لباس شخصی ترکیه یک نفر را در شهر دیاربکر دستگیر کرده است. اکتبر ۲۰۱۶

به‌گزارش رویترز، هیو ویلیامسون، مدیر بخش اروپا و آسیای میانه در سازمان دیده‌بان حقوق بشر پنج‌شنبه ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهر گفت: «شواهد در مورد شکنجه در بازداشتگاه‌های پلیس در ترکیه افزایش می‌یابد (...) و دولت ترکیه باید فوراً دستور توقف این اعمال را صادر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی با عنوان «در بازداشت: شکنجه پلیس و آدم‌ربایی در ترکیه» گفته است که متهمان همکاری با «تروریسم» و یا ارتباط با کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ که در بازداشت پلیس بودند تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

این سازمان غیردولتی به «شواهد معتبر» از ۱۱ مورد «سوء استفاده جدی» استناد و اتهاماتی را مطرح کرده که بر اساس آن‌ها «پلیس به شدت زندانیان را کتک زده، مورد تهدید قرار داده و آن‌ها را به‌طور کامل برهنه کرده و یا در برخی موارد علیه آن‌ها خشونت جنسی به‌کار برده و یا تهدید به انجام آن کرده است.»

دیده‌بان حقوق بشر گفته است: «شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در بازداشتگاه‌های پلیس ترکیه به مسئله‌ای گسترده تبدیل شده است.»

به‌گفته این سازمان مدافع حقوق بشر، بیشترین کسانی که در خطر شکنجه قرار دارند افرادی هستند که یا در ارتباط با کودتای نافرجام دستگیر شده‌اند و یا در پیوند با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، که آنکارا و کشورهای غربی آن را یک سازمان تروریستی می‌نامند.

از ماه ژوئیه ۲۰۱۶ حدود ۵۰ هزار نفر در ترکیه بازداشت و بیش از ۱۴۰ هزار نفر از شغل خود برکنار و یا تعلیق شده‌اند.

دولت ترکیه بارها اتهام بدرفتاری در زندان‌های این کشور را رد کرده است. در ماه گذشته عبدالحمید گول، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که آنکارا «هیچ مدارایی» با شکنجه ندارد.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر از موارد بسیاری «آدم‌ربایی» در ترکیه و احتمال «ناپدید شدن اجباری» مظنونان و سپس انتقال آن‌ها به «بازداشتگاه‌های مخفی» اظهار نگرانی کرده است.

تاکنون دولت ترکیه هیچ واکنش رسمی به این گزارش دیده‌بان حقوق بشر نشان نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.