ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ترامپ افشای اطلاعات محرمانه معامله ایران با بوئینگ را به تعویق انداخت

خانواده قربانیان حوادث تروریستی که از ایران غرامت‌خواهی می‌کنند، از بوئینگ خواسته‌اند اطلاعات معامله با شرکت آسمان را افشا کند. دولت ترامپ از دادگاه دو ماه مهلت خواسته است.

یک روز قبل از سخنرانی ترامپ درباره برجام و اعلام استراتژی تازه آمریکا در قبال ایران به عنوان یک «بازیگر بد»، دولت ترامپ برای افشای اطلاعات محرمانه معامله شرکت بوئینگ با شرکت آسمان از دادگاه فدرال شیکاگو دو ماه فرصت خواسته است. مقامات وزارت دادگستری آمریکا می‌گویند برای بررسی این موضوع که آیا افشای این اطلاعات، در تقابل با سیاست خارجی آمریکا قرار ندارد و امنیت ملی آمریکا را به خطر نمی‌اندازد به فرصت بیشتری نیاز دارند.

دولت ترامپ افشای اطلاعات محرمانه معامله ایران با بوئینگ را به تعویق انداخت

شرکت هواپیمایی آسمان و بوئینگ، بعد از توافق هسته‌ای و پس از یک سال مذاکره پشت درهای بسته برای تحویل ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به توافق رسیدند. تحویل این هواپیماها از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز می‌شود. در سال اول ۵ تا ۱۰ فروند تحویل شرکت هواپیمایی آسمان خواهد شد و تحویل همه ۶۰ فروند هواپیما تا سال ۲۰۲۷ میلادی ادامه خواهد داشت.

غرامت‌خواهی از ایران

خانواده قربانیان چند عملیات بمب‌گذاری، خواهان توقیف و مصادره اموال ایران در آمریکا برای پرداخت غرامت شده بودند. آن‌ها ایران را متهم کرده بودند که در انفجار مرکز تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ که منجر به کشته شدن ۲۴۱ نفر شد و همچنین انفجارهایی انتحاری توسط حماس در فروشگاهی در اورشلیم در سال ۱۹۹۷ که طی آن پنج شهروند یهودی جان خود را از دست دادند، دست داشته است. ایران همواره این اتهامات را رد کرده است.

خانواده لایبوویچ، یکی از قربانیان این حوادث تروریستی است. آن‌ها که می‌بایست به حکم دادگاهی در آمریکا ۶۷ میلیون دلار بابت غرامت از ایران دریافت کنند، اما تاکنون پولی دستشان را نگرفته است، از دادگاه شیکاگو درخواست کرده‌اند اطلاعات محرمانه معامله بوئینگ با شرکت آسمان را افشا کند با این امید که به بخشی از دارایی ایران در معامله با بوئینگ در بانک‌های آمریکا دسترسی پیدا کنند.

بوئینگ در دادگاه فدرال شیکاگو استدلال آورده است که افشای اطلاعات محرمانه معامله با ایران موقعیت این شرکت در بازار را تضعیف می‌کند و علاوه بر این، این احتمال هم وجود دارد که افشای اطلاعات چنین معامله‌‌ای ناقض توافق هسته‌ای باشد و امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

در انتظار نظر دولت

دولت ترامپ می‌بایست نظرش را درباره این موضوع به دادگاه اعلام کند. اینکه تا چه حد افشای اطلاعات معامله بین دو شرکت تجاری ناقض امنیت ملی آمریکاست، به استراتژی تازه آمریکا در قبال ایران مربوط است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نظرش در مورد برجام را جمعه ۱۳ اکتبر اعلام می‌کند.

تابستان گذشته دادگاه استیناف حوزه هفتم ایالات متحده آمریکا رأی نهایی‌اش را درباره الواح هخامنشی صادر کرد: این آثار تاریخی را نمی‌توان فروخت و از محل درآمد آن غرامت قربانیان حوادث تروریستی را پرداخت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.