ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش اروپا و استقبال اسرائیل و عربستان به سخنرانی ترامپ درباره برجام

عربستان و اسرائیل از سخنرانی ترامپ استقبال کردند. در مقابل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روسیه و رهبران آلمان، بریتانیا و فرانسه تعهد خود به برجام را بار دیگر بیان کردند.

روز ۱۳ اکتبر/۲۱مهر رهبران جهان به سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، که در آن استراتژی‌های آمریکا مقابل برجام، دولت ایران و سپاه پاسداران را توضیح داد، واکنش نشان دادند.

عربستان و اسرائیل از سخنرانی ترامپ استقبال کردند. در مقابل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روسیه و رهبران آلمان، بریتانیا و فرانسه تعهد خود به برجام را بار دیگر بیان کردند.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به سخنرانی ترامپ

آلمان، فرانسه و بریتانیا با وجود تعهد به برجام گفته‌اند که آمده هستند با آمریکا بر سر کنترل برنامه موشکی ایران و اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه همکاری کنند.

عربستان: با آمریکا همکاری کامل می‌کنیم

عربستان سعودی از "مواضع سرسخت" ترامپ در برابر ایران استقبال کرد.

در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی عربستان، "سعودی پرس" منتشر کرد پادشاهی عربستان "بصیرت" ریاست جمهوری آمریکا و تعهد او به همکاری با متحدان آمریکا در منطقه را ستایش کرد.

بیانیه می‌افزاید که ایران از مزایای اقتصادی برداشته شدن تحریم‌ها بهره‌برداری کرده تا منطقه را بی‌ثبات کند. این بیانیه به برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران نیز اشاره می‌کند و می‌گوید ایران حامی تروریسم در منطقه از جمله در حمایت از شبه‌نظامیان حزب‌الله و حوثی‌ها در یمن است.

در این بیانیه آمده که عربستان با آمریکا بر سر «چالش‌های مشترک، به ویژه سیاست‌های و اقدامات تهاجمی ایران» همکاری کامل خواهد کرد.

اسرائیل: تصمیم ترامپ شجاعانه بود

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل "تصمیم شجاعانه" ترامپ را برای محکوم کردن معاهده هسته‌ای با ایران تبریک گفت.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه گفت: "اگر توافق هسته‌ای با ایران بدون تغییر باقی بماند، یک چیز کاملا مسلم است؛ در چند سال، پیشتازترین رژیم تروریستی در جهان، زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای خواهد داشت و این خطر بزرگی برای آینده ماست."

او در ادامه افزود که "ترامپ فرصتی را برای حل این معامله بد ایجاد کرد تا تهاجم ایران را متوقف کند و مقابل حمایت جنایتکارانه این کشور از تروریسم بیاستد."

اروپا و روسیه: کماکان متعهد به برجام

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در واکنش به سخنرانی برجام دونالد ترامپ گفت که ایالات متحده نمی‌تواند به طور یک جانبه توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی را لغو کند.

موگرینی به خبرنگاران گفت: "این معامله یک توافق دوجانبه نیست؛ جامعه بین‌المللی و همراه آن اتحادیه اروپا به روشنی نشان داده‌اند که این توافق هست و [معتبر] خواهد ماند."

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای گفت که «دیپلماسی تهاجمی ترامپ محکوم به شکست است.»

در همین حال، رهبران فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای مشترک به ایالات متحده آمریکا هشدار دادند که تصمیماتی که می‌تواند به معاهده هسته‌ای ایران صدمه بزند، اتخاذ نکنند - از جمله احیای مجدد تحریم‌های لغوشده به موجب برجام.

رهبران این سه کشور اما اظهار داشتند که آنها هم مانند ایالات متحده در مورد "برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه" نگران‌اند و برای رسیدگی به این نگرانی‌ها آماده همکاری با واشنگتن هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.