ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سینما "نادر" آخرین بازمانده سینماهای لاله‌زار

<p>سینما &quot;نادر&quot; در کوچه ملی آخرین بازمانده از سینماهای لاله&zwnj;زار بود که آن هم پس از یک سال تعطیلی از کارکرد اصلی خود به دور مانده &zwnj;است و در آستانه تغییر همیشگی است.</p> <p><br /> به گفته ناصر مجد بیگدلی که مالک این متروکه است &quot;این سینما با نام رویال در سال ۱۳۱۲ ش. ساخته شد که بعد از ورشکستگی صاحبش، توسط شرکت سهامی ایران که چند سینما در لاله&zwnj;زار داشت خریداری شد.&quot; بعد از انقلاب به گفته بیگدلی سیاست&zwnj;های هنری تغییر کرد و به صاحبان سینما&zwnj;ها اعلام شد که سینماهای لاله&zwnj;زار نباید باز باشند: &quot;سینما را از ما گرفتند و پس از مدتی خودشان در آن فیلم نشان دادند.&quot;&nbsp;وی با اشاره به سینماهای لاله زار یادآور شد: &quot;۲۰ سینما در لاله&zwnj;زار بود که شش سالن آن در همین کوچه باربد بود که به خاطر سینما ملی به آن کوچه ملی می&zwnj;گفتند. اما متاسفانه هیچکدام از این سینما&zwnj;ها باقی نمانده و بعضی از آن&zwnj;ها انبار وسایل برقی شده است.&quot;</p> <p><br /> مالک سینما نادر ادامه داد: &quot;ظاهرا یکی از کسانی که مسئولیت داشته است از لاله&zwnj;زار خاطره خوشی نداشته است و کمر به تخریب فضاهای فرهنگی اینجا بست که سینمای ما آخرین بازمانده از سینماهای لاله&zwnj;زار بود و آن هم تعطیل شد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>عکس</strong>: روح&zwnj;الله وحدتی&nbsp;<br /> &nbsp;</p>

سینما "نادر" در کوچه ملی آخرین بازمانده از سینماهای لاله‌زار بود که آن هم پس از یک سال تعطیلی از کارکرد اصلی خود به دور مانده ‌است و در آستانه تغییر همیشگی است.

به گفته ناصر مجد بیگدلی که مالک این متروکه است "این سینما با نام رویال در سال ۱۳۱۲ ش. ساخته شد که بعد از ورشکستگی صاحبش، توسط شرکت سهامی ایران که چند سینما در لاله‌زار داشت خریداری شد." بعد از انقلاب به گفته بیگدلی سیاست‌های هنری تغییر کرد و به صاحبان سینما‌ها اعلام شد که سینماهای لاله‌زار نباید باز باشند: "سینما را از ما گرفتند و پس از مدتی خودشان در آن فیلم نشان دادند." وی با اشاره به سینماهای لاله زار یادآور شد: "۲۰ سینما در لاله‌زار بود که شش سالن آن در همین کوچه باربد بود که به خاطر سینما ملی به آن کوچه ملی می‌گفتند. اما متاسفانه هیچکدام از این سینما‌ها باقی نمانده و بعضی از آن‌ها انبار وسایل برقی شده است."

مالک سینما نادر ادامه داد: "ظاهرا یکی از کسانی که مسئولیت داشته است از لاله‌زار خاطره خوشی نداشته است و کمر به تخریب فضاهای فرهنگی اینجا بست که سینمای ما آخرین بازمانده از سینماهای لاله‌زار بود و آن هم تعطیل شد."

عکس: روح‌الله وحدتی 
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.