ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران مظنون اصلی حمله سایبری به نمایندگان پارلمان بریتانیا

بر اساس یک گزارش منتشرنشده دستگاه امنیتی بریتانیا، ایمیل ده‌ها نماینده پارلمان این کشور، از جمله نخست‌وزیری و وزیران ارشد کابینه دولت او هدف حمله هکرهای تحت حمایت ایران قرار گرفته.

بر اساس گزارش منتشرنشده‌ دستگاه امنیتی بریتانیا، ایران در حملات سایبری برای هک‌کردن ایمیل برخی نمایندگان پارلمان بریتانیا دست داشته است.

ایمیل ده‌ها نماینده پارلمان بریتانیا هدف حمله واقع شد، از جمله ایمیل نخست‌وزیر

دو روزنامه بریتانیایی «تایمز» و «گاردین» جمعه ۱۳ اکتبر، مدعی شدند که به جزئیات این گزارش منتشرنشده دستگاه امنیتی درباره حملات سایبری ژوئن امسال دسترسی یافته‌اند.

۲۳ ژوئن سال جاری ایمیل ده‌ها نماینده مجلس بریتانیا، از جمله ترزا می، نخست‌وزیر این کشور و برخی دیگر از وزرای ارشد کابینه دولت هدف حملات سایبری قرار گرفت. تمام نمایندگان پارلمان از شبکه‌ای که هدف این حملات قرار گرفته بود، برای اطلاع‌رسانی و ارتباط با مردم حوزه انتخابیه خود استفاده می‌کردند. کارشناسان امنیتی به دلیل گستردگی حمله رخ‌داده احتمال دست‌داشتن یک دولت را در آن مدنظر قرار داده بودند.

اکنون شواهدی به دست آمده که ایران را عامل اصلی پشت پرده این حملات معرفی می‌کند.

برخی از نمایندگان بریتانیا به روزنامه گاردین گفته‌اند که ابتدا سوء‌ظن‌ها روسیه و کره شمالی را هدف گرفت؛ دو کشوری که پیش از آن هم به ترتیب‌دادن حملات سایبری علیه بریتانیا متهم شده بودند. اما آنها اکنون از دایره مظنونان کنار گذاشته شدند.

دلیل اصلی موفقیت این حمله بنابر گزارش دستگاه امنیتی بریتانیا، استفاده نمایندگان مجلس این کشور از «پسوردهای ضعیف» بوده‌است.

همان‌طور که گاردین می‌نویسد، افشای این گزارش در موقعیتی حساس رخ داده‌است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده جمعه در سخنانی از تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای این کشور با قدرت‌های ۱+۵ سرباز زد و تهدید کرد که اگر این توافق مفاد سرسختانه‌تری علیه ایران را در خود جای ندهد، به عنوان رئیس‌جمهوری دستور ترک آن را خواهد داد. درحالی‌که رهبران اروپایی، از جمله ترزا می، یکی از اهداف حمله سایبری رخ داده، خواهان حفظ این توافق هستند.

آمریکا نیز ایران را به انجام حملات سایبری علیه این کشور متهم کرده. مقابله با حمله‌های سایبری ایران یکی از محورهای استراتژی جدید واشنگتن علیه تهران است.

ایران انجام حملات سایبری را انکار می‌کند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.