ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور ایران: مسئولیت حفظ برجام با سازمان ملل و ۱+۵ است

وزارت کشور ایران برجام را حاصل «تدبیر شایسته» رهبر ایران و «سیاست نرمش قهرمانانه» خواند و آن را «یگانه سند صلح‌آفرین بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم» و «کابوس نظام سلطه» توصیف کرد.

وزارت کشور ایران در واکنش به اعلام رسمی استراتژی جدید آمریکا علیه این کشور بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که بار مسئولیت حفظ توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ۱+۵ بر دوش سازمان ملل و دیگر قدرت‌های حاضر در این توافق است.

وین، ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) − عکس یادگاری تولد "برنامه جامع اقدام مشترک " (برجام) − امضا کنندگان در حال اعلام پیمان موافقت. از راست به چپ جان کری، فیلیپ هموند، محمد جواد ظریف، فدریکا موگرینی، فرانک والتر اشتاین‌مایر، لوران فابیوس و وانگ یی
وین، ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) − عکس یادگاری تولد "برنامه جامع اقدام مشترک " (برجام) − امضا کنندگان در حال اعلام پیمان موافقت. از راست به چپ جان کری، فیلیپ هموند، محمد جواد ظریف، فدریکا موگرینی، فرانک والتر اشتاین‌مایر، لوران فابیوس و وانگ یی

بیانیه وزارت کشور ایران که شنبه ۲۲ مهر منتشر شد، از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، توافق به‌دست آمده در مذاکرات هسته‌ای تهران با گروه ۱+۵ صراحتاً حمایت می‌کند.

این بیانیه برجام را حاصل «تدبیر شایسته» رهبر ایران و «سیاست نرمش قهرمانانه» خوانده و آن را «یگانه سند امنیت‌بخش و صلح‌آفرین نظام بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم» و «کابوس نظام سلطه» توصیف کرده است.

وزارت کشور ایران با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا او را به «بی‌اعتنایی و عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی و توافقات با سایر سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای هم‌پیمان خود» متهم کرده است.

ترامپ جمعه ۱۳ اکتبر/ ۲۰ مهر، در سخنانی تند اعلام کرد که تهران پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در ۲۰۱۵ از «رفتار بی‌ثبات‌کننده در منطقه خاورمیانه» دست برنداشته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که پایبندی ایران به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را تأیید نمی‌کند. توافقی که به گفته او بدترین معاهده تاریخ آمریکا است و تنها به نفع ایران تمام شده است.

بیانیه وزارت کشور ایران تأکید کرده که پس از امتناع ترامپ از تأیید پایبندی تهران به برجام، بار مسئولیت حفظ این توافق «بر دوش سازمان ملل و کشورهای بزرگ طرف پیمان برجام» است.

آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین، دیگر طرفین گفتگوهای هسته‌ای با ایران حمایت خود را از برجام اعلام کرده‌اند.

آلمان، فرانسه و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک پس از سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا، با وجود تعهد به برجام اعلام کردند که آماده هستند با آمریکا بر سر کنترل برنامه موشکی ایران و اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه همکاری کنند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران پس از سخنرانی ترامپ بار دیگر بر حمایت پاریس از برجام تأکید کرد و گفت که سال آینده میلادی به تهران سفر خواهد کرد. این نخستین سفر یک رئیس‌جمهوری فرانسه به ایران پس از ۱۹۷۱ است.

ترامپ در سخنرانی خود از تحریم‌های شدیدتر علیه «تمام سپاه پاسداران» نیز خبر داد. همزمان وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای تحریم سپاه را اجرایی کرد.

وزارت کشور ایران در واکنش به تحریم سپاه پاسداران، آن را «قهرمان ترجمان انقلاب اسلامی و گفتمان آزادیخواهان جهان» خواند و هر تهدیدی علیه ایران را «محکوم به شکست» دانست.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.