ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال آرایش تازه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه

با اعلام استراتژی جدید واشنگتن علیه تهران، پنتاگون در حال شناسایی حوزه‌های جدید برای اعمال فشار بر ایران و ارزیابی مواضع ۷۰ هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه است.

ارتش آمریکا اعلام کرده که طبق استراتژی جدید واشنگتن علیه ایران، در حال شناسایی حوزه‌های جدیدی برای اعمال فشار بر تهران است.

پنتاگون موضع نیروهای آمریکایی در خاورمیانه ارزیابی می‌کند

آدریان رانکین‌ـ‌گالُوِی، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا به رویترز گفته طبق استراتژی جدید، پنتاگون در حال ارزیابی مواضع نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و نیز برنامه‌ریزی‌های بیشتر برای مقابله با آمریکا است.

به گفته پنتاگون، ۷۰ هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه حضور دارند.

رانکین‌ـ‌گالوی در ادامه گفت: «ما در حال شناسایی حوزه‌های جدیدی هستیم که در آنها با متحدان‌مان برای اعمال فشار بر رژیم ایران همکاری کنیم، تأثیرات بی‌ثبات‌کننده‌اش را خنثی کنیم و بر نمایش قدرت تهاجمی‌اش بند بزنیم، به‌ویژه در زمینه حمایتش از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی.»

او توضیح بیشتری در این‌باره ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در سخنانی تند استراتژی جدید این کشور علیه ایران، از جمله عدم تأیید پایبندی تهران به برجام و تحریم سرتاسر سپاه پاسداران را اعلام کرد.

سپاه پاسداران ایران پیش از این تهدید کرده بود که آمریکا در صورت اعمال تحریم بر این نهاد، باید پایگاه‌های نظامی‌اش را تا شعاع ۲۰۰۰ کیلومتری جمع کند.

جنیفر کافارلا، برنامه‌ریز ارشد امنیتی در انستیتوی مطالعات جنگ واشنگتن به رویترز گفته است که «اگر عناصر ایرانی تصمیم به حمله بگیرند، نیروهای آمریکایی در عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی [به رهبری آمریکا] کاملاً در معرض خطر قرار دارند.»

پنتاگون در حال بررسی کشته‌شدن یک سرباز آمریکایی توسط یک دستگاه انفجاری دست‌ساز در ماه گذشته در عراق است. شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران از این دستگاه‌های انفجاری در جریان جنگ عراق برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می‌کردند. ظهور دوباره این نوع بمب‌های دست‌ساز پس از ۲۰۱۱، سالی که آمریکا بخش اعظم نیروهایش را از عراق بیرون کشید، مقام‌های امنیتی آمریکا را نگران کرده است.

مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) چهارشنبه گفته بود که این انفجار در یک محله تحت کنترل شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران رخ داده. او تأکید کرد که مدرکی برای نشان‌دادن ارتباط ایران با این انفجار در دست نیست.

کافارلا این انفجار را نشانه احتمالی قصد ایران برای اقدام متقابل در برابر فشارهای آمریکا دانست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.