ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۰ درصد نابینایان ایران بیکار هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی می‌گوید در مصاحبه‌های کاری سخت می‌گیرند تا نابینایان استخدام نشوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی می‌گوید ۸۰ درصد نابینایان در ایران با معضل بیکاری مواجه‌اند.

در ایران ۱۵۰ هزار فرد کم‌بینا و نابینا زندگی می‌کنند

حسین نحوی‌نژاد در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی نابینایان(عصای سفید) برگزار شده بود، گفت: «۸۰ درصد نابینایان کشور بیکار هستند و به همین دلیل یکی از اقدامات سازمان بهزیستی این بوده که در اصلاحیه قانون جامع حمایت از معلولان، مورد اصلاح و تأکید قرار گرفته است».

او گفته با توجه ضعف‌هایی که در قانون حمایت از معلولان سال ۸۳ بود، بندهایی از آن مورد اصلاح قرار گرفت که منتظر تصویب نهایی آن در مجلس هستیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به مشکلاتی که در استخدام افراد نابینا وجود دارد، گفت «برای آنها مصاحبه‌های سختی در نظر گرفته می‌شود تا امکان استخدامشان نباشد».

این موضوع سبب شده تا نابینایانی که تحصیلات عالی دارند هم بیکار بمانند.

در ایران ۱۵۰ هزار فرد کم‌بینا و نابینا زندگی می‌کنند. از این میان ۳۰ هزار نفر نابینای شدید هستند که ۶۵ درصد آنها را مردان و ۳۵ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یاسر اسکندری

    با احترام در ایران متاسفانه بیش از 90 درصد نیروهای جوان - تحصیلکرده-سالم-روشن فکر-خلاق-پر انرژی و ........ بیکار هستند و فارغ از حتی کوچکترین شغل دیگر چه انتظاری داریم تا آن بنده خدای نابینا را مشغول به کار بکند این رژیم فاسد به ظاهر اسلامی