ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری نظامی در کرکوک قیمت نفت خام را افزایش داد

بی‌ثباتی در عراق، عملیات نظامی گسترده در اطراف کرکوک و انفجار در یک میدان نفتی در لوئیزیانا. قیمت نفت خام در هر بشکه به بیش از ۵۷ دلار رسید.

به سبب درگیری‌هایی که شامگاه گذشته در کرکوک آغاز شده و همچنین به دلیل احتمال تحریم مجدد نفت ایران بعد از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده است.

درگیری نظامی در کرکوک قیمت نفت خام را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری رویترز قیمت نفت خام در بازارهای جهانی دوشنبه ۱۶ اکتبر با افزایش ۶۴ سنت به ۵۷.۸۱ دلار به ازای هر بشکه رسید و به این ترتیب ۱.۱ درصد افزایش یافت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جمعه ۱۳ اکتبر در سخنانی اعلام کرد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبوده است. کنگره آمریکا اکنون ۶۰ روز وقت دارد درباره برقراری مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تصمیم بگیرد. قبل از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، تولید نفت خام ایران به سبب اعمال تحریم‌های اقتصادی به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده بود.

علاوه بر این بی‌ثباتی در عراق به نگرانی بازارهای جهانی نفت دامن زده است.

نیروهای عراقی شامگاه گذشته برای تصرف میدان‌های نفتی کرکوک عملیات وسیعی را آغاز کرده‌‌اند که همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این شامگاه گذشته در یکی از میدان‌های نفتی آمریکا در لوئیزیانا هم انفجاری رخ داد که این انفجار هم در افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه ۱۶ اکتبر بی‌تأثیر نبوده است.

در حال حاضر چین مهم‌ترین خریدار نفت خام در بازارهای جهانی‌ست. رشد اقتصادی چین در شش ماه گذشته ۶.۹ درصد اعلام شده.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.