ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج خروج مسلمانان روهینگیا از میانمار ادامه دارد

مسلمانان روهینگیا همچنان در حال فرار از میانمار به بنگلادش هستند. در میان شمار بالای پناهجویان اخیر برخی زخمی هستند و گروهی از سالمندان نیز بر روی برانکار منتقل شدند.

پناهجویان اقلیت روهینگیا همچنان در شمار بالا از میانمار گریخته و به بنگلادش می‌روند. در میان آن‌ها زخمی‌ها و افراد سالمند دیده می‌شوند.

موج پناهجویی مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد

رویترز روز دوشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر گزارش داد که صف طولانی از افراد اقلیت مسلمان روهینگیا که می‌گویند قربانی خشونت‌های ارتش میانمار شده‌اند از طریق روستای پالونگخالی وارد خاک بنگلادش شدند.

برخی از آن‌ها زخمی بودند و سالمندان نیز با برانکار منتقل شدند.

یکی از این افراد به نام محمد شعیب ۲۹ ساله به رویترز گفت: «ما از یک ماه پیش نمی‌توانستیم از خانه‌هایمان خارج شویم چون نظامیان مردم را در خیابان مجازات می‌کردند. در نهایت آن‌ها به روی این محل آتش گشودند و ما به سمت روستای دیگر فرار کردیم.»

از ۲۵ اوت / ۳ شهریور سال جاری که حملات شورشیانِ روهینگیا و پاسخ نیروهای ارتش میانمار موج تازه‌ای از خشونت‌ها در ایالت راخین به‌راه انداخت، ۵۳۶ هزار نفر از اقلیت روهینگیا وارد بنگلادش شده‌اند و در اردوگاه‌هایی با امکانات کم و در شرایط دشوار به‌سر می‌برند. کسانی که گریخته‌اند، نیروهای امنیتی میانمار را متهم به سرقت، قتل و تجاوز می‌کنند.

سازمان ملل از رویدادهای ایالت راخین میانمار به‌عنوان «پاک‌سازی قومی» یاد می‌کند در حالی که مقامات میانماری این اتهام را رد می‌کنند و می‌گویند آن‌ها علیه «تروریست»‌های «ارتش آزادی‌بخش آراکانِ روهینگیا» که حملات را آغاز کردند، می‌جنگند. «ارتش آزادی‌بخش آراکانِ روهینگیا»خود را مدافع حقوق نقض‌شده اقلیت مسلمان روهینگیا می‌داند.

پناهجویانی که روز دوشنبه به بنگلادش رسیدند می‌گویند بر اثر گرسنگی مجبور به فرار شده‌اند چون بازارهای مواد غذایی در ایالت راخین بسته شده‌اند و عرضه محصولات غذایی محدود شده است. آن‌ها همچنین از حملات ارتش و جمعیت بودایی‌های افراطی سخن گفته‌اند.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر در مورد وضعیت اقلیت روهینگیا در میانمار مذاکره خواهند کرد.

آن‌ها در بیانیه مشترک خود گفته‌اند که اتحادیه اروپا «هر گونه دعوت از فرمانده نیروهای مسلح میانمار و دیگر مقامات ارشد نظامی این کشور را تعلیق خواهد کرد.»

ژنرال مین آنگ هلینگ فرمانده ارتش میانمار هفته گذشته به سفیر آمریکا در این کشور گفت خروج اقلیت روهینگیا از کشور اغراق شده است. او همچنین پنج‌شنبه هفته گذشته در صفحه فیس‌بوک خود بازگشت مسلمانان روهینگیا به کشور را رد کرد و گفت آن‌ها بومی نیستند.

آنگ سان سوچی، رهبر میانمار اما در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود خواهان بازگشت بیش از ۵۰۰ هزار مسلمان روهینگیا است که به بنگلادش پناه برده‌اند و به این منظور کابینه‌اش با کشور همسایه، بنگلادش مذاکره خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.