ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک ورزشکار ایرانی: به دلیل تمایل به حضور در مسابقاتِ اسرائیل زندانی شده‌ام

محمد کاهکش که از مرداد سال ۹۶ بازداشت است، با نوشتن نامه‌ای دلیل زندانی شدنش را دریافت دعوتنامه از فدراسیون پرورش اندام اسرائیل و اظهار علاقه برای حضور در این مسابقات اعلام کرده است.

محمد کاهکش، ورزشکار ایرانی که از مرداد ماه سال ۹۶ در بازداشت به سر می‌برد، با نوشتن نامه‌ای گفته است صرفا به دلیل دریافت دعوتنامه از فدراسیون پرورش اندام اسرائیل و اظهار علاقه برای حضور در این مسابقات زندانی شده است.

Evin Prison
زندان اوین

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این نامه را به عنوان روایت یک زندانی منتشر کرده و منابع مستقل ادعای این فرد را رد یا تایید نکرده اند.

محمد کاهکش که متولد ۳۱ شهریور سال ۶۶، اهل و ساکن خوزستان است، در سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار از طرف فدراسیون پرورش اندام اسرائیل که زیر نظر فدراسیون جهانی پرورش اندام “ای.اف.بی” است به مسابقات جایزه بزرگ اسرائیل دعوت شده و این دعوت در سال‌های بعد هم تکرار شده است.

این ورزشکار ایرانی در نامه خود نوشته است بنا بر روال قانون خروج ورزشکاران در ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی، وزارت اطلاعات باید به ورزشکاران اجازه خروج بدهد و مسابقه را تایید کند. او نیز چند روز پس از آن ماجرا به وزارت اطلاعات در مورد این موضوع اطلاع رسانی کرده و مدت ها منتظر جواب مانده اما نه جواب مثبت گرفته و نه جواب منفی.

کاهکش نوشته که برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کرده اما هیچگاه سفری به اسرائیل نداشته است،

او در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۶، بر اساس احضار وزارت اطلاعات از خوزستان به تهران آمده و توسط این نهاد دستگیر شده است.

کاهکش مدت ۱۰ روز در سلول انفرادی و بازجویی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات بوده و پس از ده روز بازجویی و تحمل انفرادی، پرونده او نزد علی قناعتکار، بازپرس شعبه یک دادسرای «شهید مقدس» اوین رفته است.

همکاری ورزشی با رژیم صهیونیستی، تبلیغ به نفع رژیم صهیونیستی، توهین به رهبری و توهین به مقدسات اسلامی، از اتهاماتی است که به محمد کاهکش تفهیم شده است.

از آنجا که جمهوری اسلامی کشور اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را رژیمی جنایتکار و اشغالگر می‌خواند، سفر ایرانیان به اسرائیل عملا ممنوع است.

ورزشکاران نیز بر اساس آنچه در طول حدود ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب سال ۵۷ تبدیل به عرف شده است، از رویارو شدن با تیم‌ها و ورزشکاران اسرائیلی امتناع می‌کنند؛ هر چند مواردی هم وجود داشته که ورزشکاران دو کشور با هم مصاف داده‌اند. تازه ترین نمونه این ماجرا، بازی مسعود شجاعی، کاپیتان و احسان حاج صفی، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به همراه تیم باشگاهی‌شان در مقابل مکابی اسرائیل است. بازی‌ای که به محرومیت مسعود شجاعی از حضور در تیم ملی انجامیده حاج صفی نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود که از آن با عنوان «توبه نامه» یاد شده، فرصت همراهی دوباره تیم ملی را به دست آورده است.

از سوی دیگر اما فدراسیون‌های ورزشی برای بازیکنانی که به دلایل سیاسی از رویارو شدن با یکدیگر خودداری کنند، جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته است. به همین دلیل هم در سال‌های اخیر ورزشکاران ایرانی به بهانه مصدومیت با رقبای اسرائیلی رو به رو نمی‌شوند، یا اینکه اگر امکان هم گروه و رو به رو شدن با ورزشکاری از اسرائیل وجود داشته باشد، در دور پیش آن مسابقه به حریف خود می‌بازند یا اصلا به رقابت‌ها اعزام نمی‌شوند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.