ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیروزی کاندیدای حزب سوسیال دمکراتیک قرقیزستان در انتخابات ریاست جمهوری

سورونبای ژئنبیک‌اوف، ۵۹ ساله که از سوی حزب سوسیال دمکراتیک قرقیزستان، حزب حاکم کنونی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیدا شده بود با کسب ۵۵ درصد آرا برنده این انتخابات شد.

سورونبای ژئنبیک‌اوف، ۵۹ ساله که از سوی حزب سوسیال دمکراتیک قرقیزستان، حزب حاکم کنونی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیدا شده بود با کسب ۵۵ درصد آرا برنده این انتخابات شد.

سورونبای ژئنبیک‌اوف

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، کمیته مرکزی انتخابات قرقیزستان دوشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر با اعلام این خبر، شمار شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را یک میلیون و ۶۹۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت شمار کسانی که به سورونبای ژئنبیک‌اوف رأی دادند ۹۱۷ هزار نفر بود.

عمربیک بابانوف، نخست‌وزیر پیشین از حزب «آتا ژورت» با ۳۳ درصد آرا پس از ژئنبیک‌اوف قرار گرفت.

به گزارش رویترز ناظران اروپایی در روز دوشنبه گفتند که در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان مشکلات قابل توجهی رخ داده و خرید رأی صورت گرفته است، هرچند که این انتخابات را در جهت انتقال منظم قدرت مثبت ارزیابی کرده‌اند.

بابانوف روز دوشنبه از طرفداران خود خواست تا با اعلام نتایج انتخابات آرامش خود را حفظ کنند.

نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان تا ۲۰ روز دیگر اعلام خواهد شد.

قرقیزستان شش میلیون نفر جمعیت دارد و سه میلیون و ۲۵ هزار و ۷۷۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که نیمی از این تعداد در رأی‌گیری شرکت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان یکشنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر برگزار شد.

الماس‌بیگ آتامبایف، رئیس‌جمهور کنونی قرقیزستان در این انتخابات اجازه کاندیداتوری نداشت زیرا بر اساس قانون اساسی این کشور هر رئیس‌جمهوری تنها یک دوره شش ساله اجازه حضور در این مقام را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.