ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیورک و تجربه آزار جنسی: من هم!

بیورک خواننده مشهور ایسلندی، در پستی فیس‌بوکی تجربه خود را از آزار جنسی به اشتراک گذاشته. او گفته زنانی که در اینترنت از تجربه‌های خود از آزار جنسی می‌گویند، انگیزه او بوده‌اند.

 بیورک خواننده مشهور ایسلندی، در پستی فیس‌بوکی تجربه خود را از آزار جنسی به اشتراک گذاشته است. او گفته زنانی که در اینترنت از تجربه‌های خود از آزار جنسی می‌گویند، انگیزه او برای این فاش‌سازی بوده‌اند.

بیورک، خواانده مشهور ایسلندی

در حالی که شبکه‌های اجتماعی پر شده از زنانی که با هشتگ می‌تو #metoo درباره تجربه خود از آزار جنسی حرف می‌زنند، اکنون بیورک نوشته که از سوی یک کارگردان مورد آزار قرار گرفته است. این نوشته بیورک همزمان با آن منتشر شده که هاروی وینستین، تهیه کننده آمریکایی به دنبال اتهاماتی که در زمینه آزار جنسی زنان بازیگر هالیوودی به او وارد شد، از آکادمی اسکار اخراج شد.

بیورک در فیس بوک خود نوشته که متوجه شده آزار جنسی یک موضوع جهانی است و یک کارگردان می‌تواند بازیگر خود را لمس کند و آزار دهد و صنعت فیلمسازی این اجازه را به او می‌دهد.

این خواننده، نامی از کارگردانی که او را آزار داده نبرده اما گفته که بقیه این امکان را به او می‌دادند و او را تشویق می‌کردند.

او کارگردان مورد نظر خود را دانمارکی معرفی کرده و همین موضوع باعث شده که بسیاری فرد مورد اشاره را لارنس فون تریه، کارگردان مشهور دانمارکی بدانند که کارگردان تنها فیلمی بوده که بیورک در آن ظاهر شد: رقصنده در تاریکی.

دستیار فون تریه گفته که او اتهام وارد شده از سوی بیورک را رد می‌کند اما علاقه‌ای به اظهارنظر بیشتر در این زمینه ندارد.

بیورک گفته که وقتی در مقابل آن کارگردان مقاومت کرده، تنبیه شده است. او گفته چون علاقه ای به دنیای بازیگری نداشته، توانسته از این شرایط بگریزد اما برای کسانی که به بازیگری علاقه‌مندند، نگران است.

این خواننده که چهار دهه است به کار حرفه‌ای مشغول است، گفته که الهام‌بخش او در این فاش سازی زنانی هستند که در سراسر دنیا با استفاده از اینترنت از تجربه آزار جنسی حرف می‌زنند.

بیورک پیش‌تر هم درباره سکسیسم موجود در رسانه‌ها هنگام پوشش اخبار زنان سخن گفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    این نمیشود که برخی در جایی پز ارتباط داشتن با یکی را بدهند و در جای دیگر شاکی بشوند. اگر موضوع آزار و تجاوز مطرح بوده بفرمایند بروند شکایت کنند. همه دیدیم با پولانسکی چه کردند. ولی این که موضوعی به این اهمیت بازیچه دست مشتی خودنما بشود خیلی بد است. به نظرم باید از چنین موجودات دروغ گویی شکایت بشود تا جا برای طرح موارد واقعی باز شود.