ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای دموکراتیک سوریه بیمارستان رقه را فتح کردند

نبردها در رقه به مرحله نهایی نزدیک می‌شود. با فتح بیمارستان ملی رقه اکنون درگیری‌ها در اطراف ورزشگاه شهر ادامه دارد.

ائتلاف کردها و عرب‌ها موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (FDS) که از سوی واشنگتن حمایت می‌شوند، موفق شدند که بیمارستان شهر رقه در شمال سوریه را از دست داعش خارج کرده و به کنترل خود در آورند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» (FDS) بیمارستان رقه را از دست داعش خارج کردند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای دموکراتیک سوریه بر روی سایت اینترنتی خود نوشتند: «بیمارستان ملی رقه آزاد شد... ۲۲ جنگجوی خارجی کشته شدند.»

آن‌ها همچنین گفته‌اند که «مبارزه در نزدیکی ورزشگاه رقه ادامه دارد»، این ورزشگاه همچنان در دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) است.

رقه، مرکز پیشین داعش در سوریه، نماد بدترین جنایات انجام‌شده توسط این گروه است که در چند سال اخیر حملاتی به چندین کشور را برنامه‌ریزی کرده است.

با پشتیبانی هوایی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا، نیروهای دموکراتیک سوریه در ماه ژوئن به این شهر وارد شدند و به‌تدریج مناطق مهم آن را بازپس گرفتند.

به‌گفته نیروهای دموکراتیک سوریه، در روزهای اخیر، با توافقی که بین مقامات محلی و نمایندگان قبایل صورت گرفت، آخرین غیرنظامیان که در این شهر گرفتار شده بود، تخلیه شدند و جهادگرایان سوری مجاز به ترک شهر شدند.

روز یکشنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر یک سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که حدود ۳۰۰ نفر از جهادگران خارجی داعش هنوز در مرکز رقه به‌سر می‌برند که برخی از آن‌ها همراه بستگانشان هستند. به‌گفته او، این افراد اجازه خروج از شهر را نداشتند.

شامگاه دوشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که میدان معروف نعیم را «به‌طور کامل» آزاد کردند. داعش زمانی که کنترل رقه را در دست داشت اعدام‌های خود را در این میدان انجام می‌داد.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه «نیروهای داعش از دو هفته پیش میدان نعیم را ترک کرده بودند اما به‌دلیل مین‌گذاری آن، نیروهای دموکراتیک سوریه نتوانسته بودند این میدان را فتح کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.