ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه قانون اساسی اسپانیا: همه‌پرسی کاتالونیا معتبر نیست

دادگاه قانون اساسی اسپانیا سرانجام قانون برای اجرای همه‌پرسی استقلال در منطقه کاتالونیا را نامعتبر خواند و آن را لغو کرد.

دادگاه قانون اساسی اسپانیا سرانجام قانون برای اجرای همه‌پرسی استقلال در منطقه کاتالونیا را نامعتبر خواند و آن را لغو کرد.

سخنگوی دادگاه قانون اساسی اسپانیا سه‌شنبه ۱۷ اکتبر / ۲۵ مهر این خبر را اعلام کرد. پیش از این دادگاه قانون اساسی این قانون را به حالت تعلیق در آورده بود.

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در تاریخ یکم اکتبر / ۹ مهرماه جاری برگزار شد. ۹۰ درصد مردم منطقه کاتالونیا در این همه‌پرسی به استقلال رأی دادند. مشارکت انتخاباتی ۴۲ درصد بود، اما حوزه‌های رأی‌گیری بسیاری توسط پلیس اسپانیا بسته شد و نزدیک به ۹۰۰ نفر در جریان درگیری‌ با پلیس و نیروهای امنیتی زخمی شدند.

دادگاه قانون اساسی اسپانیا پیش از این رویداد همه‌پرسی استقلال را معلق کرده بود ولی دولت محلی کاتالونیا اعلام کرد حکم دادگاه برای کاتالونیا معتبر نیست.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا روز گذشته، دوشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر به کارلس پوجدمن، رئیس دولت محلی کاتالونیا برای دومین بار تا روز پنج شنبه آینده مهلت داد تا به قانون اساسی تمکین کند و استقلال کاتالونیا را کنار بگذارد.

دولت محلی کاتالونیا صبح امروز (سه‌شنبه) واکنشی برخلاف میل مادرید نشان داد و گفت قصد ندارد روند استقلال را متوقف کند و همین موضوع را روز پنج شنبه اعلام خواهد کرد.

تنش میان دولت مرکزی اسپانیا و دولت محلی کاتالونیا روز گذشته با بازداشت جوردی سانچز و جوردی کایکسار، دو تن از رهبران استقلال‌طلب، شدت یافت.

دفتر دادستانی این دو نفر را به رفتارهای مخرب متهم کرده است.

روز سه‌شنبه گردهمایی‌های اعتراضی علیه این بازداشت در شهرهای کاتالونیا به‌شکل گسترده‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.