ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنگره حزب کمونیست چین آغاز به کار کرد

جلب سرمایه‌گذاری خارجی، اصلاح نظام بانکی، توانمندسازی ارتش و مبارزه پیگیرانه با فساد اقتصادی. انتظار می‌رود که اختیارات رئیس جمهور چین در حد یک رهبر افزایش یابد.

جلب سرمایه‌گذاری خارجی، اصلاح نظام بانکی و توانمندسازی ارتش و همچنین مبارزه بیشتر با فساد اقتصادی در دستور کار قرار گرفته. انتظار می‌رود که اختیارات رئیس جمهور چین در حد یک رهبر افزایش یابد.

شی جین پینگ در نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین

نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین با سخنرانی طولانی شی جین پینگ چهارشنبه ۱۸ اکتبر کار خود را پشت درهای بسته و در میان تدابیر سخت امنیتی در پکن آغاز کرد. در کنگره حزب کمونیست چین اعضای «پولیت برو» که در پنج سال آینده بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر حکومت خواهند کرد تعیین می‌شوند. انتظار می‌رود که دایره اختیارات و قدرت شی جین پینگ، رئیس جمهور کنونی چین افزایش پیدا کند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و قدرتمندترین شخصیت سیاسی این کشور پهناور در سالن خلق بزرگ در پکن در حضور دو هزار نفر از اعضای کنگره حزب کمونیست چین، در سخنانی بسیار طولانی که از تلویزیون نیز پخش می‌شد اعلام کرد که چین در پنج سال آینده برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش بیشتری به کار خواهد بست، اصلاحات بیشتری در نظام بانکی اعمال می‌کند و دسترسی مردم به خدمات را آسان‌تر خواهد کرد. همزمان اما به حمایت خود از شرکت‌های دولتی ادامه می‌دهد.

شی جین پینگ از نظام سیاسی چین به عنوان «مؤثرترین» راه برای حفظ منافع مردم یاد کرد و تلاش حزب کمونیست چین برای مبارزه با فساد اقتصادی را ستود: «مبارزه با فساد اقتصادی به خوبی پیش می‌رود و با روند تحولات در چین همسوست.»

در پنج سال گذشته مهم‌ترین برنامه حزب کمونیست چین مبارزه با فساد اقتصادی بوده است. در این مدت بیش از یک میلیون کارمند دولت چین به اتهام رشوه‌خواری و فساد اقتصادی و بیش از ۱۰ تن از مقامات بلندپایه این کشور از کار برکنار شده‌اند و به زندان افتاده‌اند.

استقلال تایوان، و اصلاح ساختار ارتش چین از دیگر نکاتی بود که شی جین پینگ بدان پرداخت. استقلال تایوان در چشم‌انداز پنج سال آینده پیش‌بینی نشده و ارتش چین هم می‌بایست در حد قدرتمندترین ارتش جهان ارتقا پیدا کند.

انتظار می‌رود که دایره اختیارات و قدرت شی جین پینگ افزایش پیدا کند. اعضای کنگره حزب کمونیست چین پشت درهای بسته درباره این موضوع بحث می‌کنند که آیا شی جین پینگ توانایی «رهبری» چین را دارد؟ اگر به این نتیجه برسند، جین پینگ نه تنها این امکان را پیدا می‌کند که از سال ۲۰۲۲ به بعد هم بر چین حکومت کند، بلکه به عنوان «رئیس حزب کمونیست چین» از اختیاراتی همسان اختیارات مائو برخوردار می‌شود.  برای این کار لازم است که مقام «رئیس حزب کمونیست چین» که در سال ۱۹۸۲ حذف شد، مجدداً احیا گردد.

فضا در پکن امنیتی‌ست. خبرگزاری رویترز گزارش داده که صف‌های طویلی از مردم برای عبور از ردیاب‌ها مقابل ایستگاه‌های مترو ایجاد شده و دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی در اینترنت ملی چین نیز محدود شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.