ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال دارد قاتل ستایش قریشی فردا، پنج‌شنبه ۲۷ مهر اعدام شود

عسگر قاسمی آق‌باش، وکیل اولیای دم ستایش قریشی، دختربچه هفت ساله افغانستانی اعلام کرد که حکم قاتل ستایش فردا، پنج‌شنبه ۲۷ مهر در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا می‌شود. اما رئیس کل دادگستری استان تهران از احتمال به تع.یق افتادن این حکم خبر داد.

عسگر قاسمی آق‌باش، وکیل اولیای دم ستایش قریشی، دختربچه هفت ساله افغانستانی اعلام کرد که حکم قاتل ستایش فردا، پنج‌شنبه ۲۷ مهر در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا می‌شود. اما رئیس کل دادگستری استان تهران از احتمال به تع.یق افتادن این حکم خبر داد.

«امیر»، قاتل ستایش قریشی در دادگاه

قاسمی آق‌باش به خبرگزاری فارس گفت: «من طی صحبتی که با پدر ستایش داشتم، به من اطلاع دادند که فردا پنج‌شنبه حکم قاتل ستایش در زندان رجایی‌شهر اجرا می‌شود.»

متهم این پرونده که در رسانه‌ها «امیر» معرفی شده، ۲۱ فروردین سال گذشته، در سن ۱۷ سالگی، ستایش، دختربچه همسایه افغانستانی خود را در روستای خیرآباد ورامین ربوده و پس از آزار جنسی، او را به قتل رسانده و سعی کرده بود بدن او را با اسید از بین ببرد.

دیوان عالی کشور نزدیک به سه هفته پیش حکم اعدام قاتل ستایش را تأیید کرد.

در همین حال غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) از احتمال به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام قاتل ستایش خبر داد و گفت: «صحبت‌ها و مذاکراتی مبنی بر به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام شده اما هنوز خبر جدیدی در این باره به دست نیامده است.»

مجتبی فرحبخش، وکیل قاتل ستایش نیز گفته است که احتمالاً در صورت تأیید تعویق اجرای حکم، این حکم در زمان دیگری اجرا می‌شود.

قتل ستایش قریشی و میزان خشونتی که در این قتل اعمال شده بود، توجه و همدلی بسیاری از مردم را برانگیخت. با این حال نوع این قتل و برانگیخته شدن احساسات مردم مانع از توجه به این امر شده که قاتل او در سن کمتر از ۱۸ سال مرتکب این جنایت شده و به‌هنگام ارتکاب جرم کودک محسوب می‌شده. یکی از مواردی که بارها فعالان حقوق بشر نسبت به آن اعتراض کرده‌اند اعدام کودکان در ایران است.

با این حال ابوالقاسم مرادطلب، دادستان عمومی و انقلاب ورامین روز دوشنبه گذشته با رد این ادعا گفت ملاک تشخیص سن در قانون سال قمری است و بر این اساس قاتل به ۱۸ سال رسیده است.

وکیل اولیای دم ستایش قریشی نیز در این‌باره گفت: «بحث ۱۸ سال قمری قاتل مطرح بود که آیا کامل شده است یا نه، که این ۱۸ سال کامل است.»

عسگر قاسمی آق‌باش همچنین اعلام کرد که خانواده ستایش تمایلی به حضور در مراسم اعدام قاتل فرزند خود ندارند.

ایران یکی از بیشترین آمارهای اعدام در جهان را داراست. بر اساس آمارهای سازمان حقوق بشری، تنها در ماه ژوئیه (مرداد) سال جاری ۱۰۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.