ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار جدید درباره تفاوت زندگی مردان و زنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

«یوروستات»، اداره آمار اتحادیه اروپا در تازه‌ترین آمار خود نشان می‌دهد که در ۲۸ کشور عضو این اتحادیه همچنان کار خانگی و آشپزی بیشتر توسط زنان انجام می‌شود و زنان همچنان دستمزد کمتری نسبت به مردان دریافت می‌کنند.

«یوروستات»، اداره آمار اتحادیه اروپا در تازه‌ترین آمار خود نشان می‌دهد که در ۲۸ کشور عضو این اتحادیه همچنان کار خانگی و آشپزی بیشتر توسط زنان انجام می‌شود و زنان همچنان دستمزد کمتری نسبت به مردان دریافت می‌کنند.

«یوروستات» در بررسی جدید خود که چهارشنبه ۱۸ اکتبر / ۲۶ مهر آن را در لوکزامبورگ منتشر کرده گفته است که در سال گذشته میلادی ۷۹ درصد زنان در کشورهای اروپایی کار خانگی، رسیدگی به فرزندان و آشپزی روزانه را انجام داده‌اند در حالی که این میزان در میان مردان ۳۴ درصد بوده است.

بیشترین تفاوت دستمزد زنان و مردان در جمهوری استونی با ۲۶,۹ درصد، جمهوری چک با ۲۲,۵ درصد و آلمان با ۲۲ درصد بوده است. یک زنِ مسئول کار در آلمان ساعتی حدود ۳۴ یورو دریافت کرده در حالی‌که یک مسئول مرد دستمزدش بیش از ۴۶ یورو بوده است.

سهم زنان در داشتن مقام‌های ارشد کاری در کشورهای اروپایی به‌طور میانگین ۳۳ درصد است که بالاترین آن در لیتوانی با ۴۷ درصد بوده.

آمار «یوروستات» همچنین نشان می‌دهد زنان زودتر از مردان خانه والدین خود را ترک می‌کنند. این میزان در زنان به‌طور میانگین در ۲۵ سالگی و در مردان ۲۷ سالگی است. همچنین شمار مادران مجرد هفت برابر بیشتر از پدران مجرد است.

بر اساس این مطالعات به‌طور کلی، مردان نسبت به زنان بیشتر به فکر سلامتی خود هستند و به‌رغم اختلاف‌های آن‌ها، به میزان مشابهی از زندگی‌شان احساس رضایت می‌کنند.

در بخش تغذیه نشان داده شده است که مردان بیشتر از زنان می‌خورند و می‌نوشند و ۵۷,۳ درصد آن‌ها اضافه وزن دارند، این در حالی است که ۴۳,۷ درصد زنان چاق هستند. همچنین ۳۸,۳ درصد مردان بالای ۱۸ سال «به‌طور هفتگی، و نه روزانه» الکل می‌نوشند اما این میزان در زنان ۲۳ درصد است.

در این آمار همچنین گفته شده که زنان بیش از مردان کتاب می‌خوانند و یا به برنامه‌های زنده همچون کنسرت می‌روند.

«یوروستات» در سال ۱۹۵۳ تأسیس شد و بعد گسترش یافت. در وب‌سایت این نهاد مأموریت آن «ارائه آمار با کیفیت بالا برای اروپا» تعریف شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.