ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نیروهای امنیتی کوچه خاتمی را ترک کردند»

هدف نیروهای امنیتی از «حصر موقتی» رئیس دولت اصلاحات جلوگیری از دیدار او با وزرای دولت اصلاحات در بنیاد باران بوده است. شیوه تازه‌ای از حصر خانگی اعمال می‌شود.

سحام گزارش داده است که خودروهای نیروهای نهادهای امنیتی از منزل محمد خاتمی دور شده‌اند. در این گزارش آمده است که هدف نیروهای امنیتی از «حصر موقتی» رئیس دولت اصلاحات جلوگیری از دیدار او با وزرای دولت اصلاحات در بنیاد باران بوده است.

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ایران

شامگاه ۲۶ مهر سایت‌های کلمه و سحام‌نیوز گزارش داده بودند که نیروهای امنیتی به محمد خاتمی و محافظان او اطلاع دادند که حق خروج از منزل را ندارد. سپس با سه خودرو مقابل منزل او مستقر شدند و شرایطی مانند نخستین روز حصر مهدی کروبی را برای رئیس دولت اصلاحات پیش آوردند.

«کلمه» ۱۳ مهر خبر داده بود که دادگاه ویژه روحانیت با ارسال نامه‌ای به امضای ابراهیم رئیسی دادستان ویژه روحانیت به منزل محمد خاتمی، به رئیس دولت اصلاحات اطلاع داده که به مدت سه ماه حق شرکت در هیچ مراسم سیاسی و تبلیغی را ندارد.

«بنیاد آزادی رشد و آبادانی ایران » (باران) یک بنیاد غیر سیاسی است که محمد خاتمی به اتفاق گروهی از وزیران و مشاورانش در سال ۱۳۸۵ تأسیس کرد. محمد خاتمی به تأکید گفته است که بنیاد باران یک موسسه سیاسی نیست، بلکه «کسانی که اهل فکر و دانش هستند در اینجا گرد می‌آیند و در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مبتلا به کشور» تبادل نظر می‌کنند.

در حکم دادگاه ویژه روحانیت که با امضای ابراهیم رئیسی به محمد خاتمی ابلاغ شده آمده است  که از این به بعد هرگونه حضور او در جلسات، سالن‌ها، همایش‌ها، مراسم هنری، از قبیل تئاتر، کنسرت، و همین‌طور حضور در محافل مختلف غیرخانوادگی حتی در جلسات خصوصی ممنوع است.

محمد انجام، وکیل محمد خاتمی گفته بود که به «صلاحدید برخی نهادهای امنیتی» و بر اساس «مصوبه دبیرخانه شورای امنیت ملی» دادگاه ویژه روحانیت این حکم را صادر کرده است. محمد عبداللهی، دادستان ویژه روحانیت استان تهران هم تأیید کرده که بر اساس مصوبه دبیرخانه شورای امنیت ملی محدودیت های تازه برای محمد خاتمی اعمال شده، اما حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در واکنش به اعمال این محدودیت‌ها گفته بود که چنین مصوبه‌ای وجود ندارد. روحانی دو روز بعد از اعمال محدودیت‌های تازه برای خاتمی گفته بود «اگر کسی تَکرار کند که مردم پای صندوق بیایند باید تنبیه شود؟ اما به هر حال بعضی دستگاه‌ها بیکارند، باید شغلی داشته باشند و ناچارند هر ساعت یک عده را احضار کنند.»

سایت کلمه روز گذشته گزارش داده بود که محمد خاتمی روزها به دفتر کارش می‌رود و طی این مدت برای برخی برنامه‌های او «مانع‌تراشی» شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.