ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برقع و نقاب در کبک کانادا ممنوع شد

استان کبک کانادا برقع و نقاب را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرد.

استان کبک کانادا برقع و نقاب را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این قانون که روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر تصویب شد، شهروندان کانادایی در کبک در وسایل حمل و نقل عمومی یا هنگام حضور در ادارات دولتی، باید نقاب و برقع را از صورت خود بردارند.

وزیر دادگستری کبک پس از تصویب این قانون اعلام کرد پیش از به اجرا درآمدن این قانون، آموزش‌های لازم به همه کارکنان دولت و نهادهای عمومی داده می‌شود.

دولت لیبرال استان کبک کانادا بیش از دو سال روی این قانون کار کرده و بر اساس آن شهروندان کانادایی چه در حال ارائه دهنده خدمت و چه در حال استفاده  از خدمات عمومی نباید صورت خود را بپوشانند.

بر این اساس، پلیس، معلم، راننده اتوبوس، پزشک، دنداپزشک و کسانی که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کار می‌کنند نمی‌توانند هنگام کار صورت خود را بپوشانند.

در این قانون نامی از برقع برده نشده اما بر نپوشاندن صورت تاکید شده و از ممنوعیت چادر هم سخنی به میان نیامده است،

بنا بر اعلام دولت لیبرال کبک این قانون از اول ژوئن سال ۲۰۱۸ اجرا خواهد شد.

استفاده از برقع و نقاب در اماکن عمومی پیش از این در چندین کشور اروپایی، از جمله هلند، فرانسه، اتریش، بلغارستان و بلژیک ممنوع شده است.

کارمندان، قضات و سربازان آلمان نیز در آینده به‌هنگام انجام وظایف دولتی خود اجازه نخواهند داشت که چهره خود را بپوشانند. بوندستاگ پنج‌شنبه شب ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت این قانون را به تصویب رساند.

جمع‌آوری امضا از سوی شهروندان سوئیس نیز به‌منظور ممنوعیت برقع و نقاب در اماکن عمومی به بیش از ۱۰۰ هزار امضا رسید و به همین دلیل این موضوع می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ به همه‌پرسی گذاشته شود.

دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا این ممنوعیت را قانونی دانسته است.

اما برخی از فعالان حقوق بشر و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشری ممنوعیت روبنده به عنوان یک نماد مذهبی را نشانه «اسلام‌هراسی» و «تبعیض علیه مسلمانان» می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    بهتر. این ضرات و حرمشون میتونن تشریف ببرن در جزیرهالعرب و اسلام خواهی کنن بجای اینکه بیان اینجا و از مزایای ما کافرای مالیات دهنده برخووردار و بعد دشمنمون هم بشن.

  • به نام خداوند لائیک

    "در این قانون نامی از برقع برده نشده اما بر نپوشاندن صورت تاکید شده" یعنی اگر دما منفی چهل درجه باشه و یکی بخواد صورتش رو بپوشونه که پوستش خراب نشه بهش اجازه داده نمیشه؟ لائیک یعنی دخالت ندادن دین نه اینکه یه خدای جدید درست شه