ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران: آمریکا زبان سلاح را بهتر می‌فهمد

یک روز بعد از تأیید سیاست واکنش به استراترژی جدید آمریکا در قبال ایران توسط رهبر جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و فرمانده آن بر توسعه برنامه موشکی ایران تأکید کردند.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده به رغم مخالفت‌های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا «توسعه‌ توان موشکی جمهوری اسلامی با شتاب بیشتر و بدون وقفه» ارتقا می‌یابد و ادامه پیدا می‌کند. سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز، همزمان با این بیانیه پیامی داده با این مضمون که آمریکا زبان سلاح را بهتر می‌فهمد.

خامنه‌ای در بازدید از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران، خرداد ۱۳۹۴
خامنه‌ای در بازدید از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران، خرداد ۹۴: هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که درباره تغییر استراتژی آمریکا در قبال ایران ۱۳ اکتبر ایراد کرد، ارزیابی توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را به کنگره آمریکا سپرد. انتظار می‌رود که سرنوشت برجام با مسائل دیگر از جمله برنامه موشکی تهران و نقش جمهوری اسلامی در منطقه گره زده شود.

در نخستین بیانیه سپاه درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی بعد از سخنرانی ۱۳ اکتبر ترامپ، آمده است:

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضل الهی و به کوری چشم دشمنان به ویژه آمریکا و شبکه خبیث صهیونیسم بین‌الملل، نفوذ منطقه‌ای و اقتدار و توسعه‌ توان موشکی جمهوری اسلامی که در شرایط تحریم کامل رقم خورده است را با شتاب بیشتر، بدون وقفه ارتقاء و تداوم خواهد داد.»

همزمان با انتشار بیانیه سپاه درباره ارتقا و توسعه برنامه موشکی ایران، محمد علی جعفری فرمانده سپاه نیز پیامی صادر کرده است با این مضمون که آمریکا زبان سلاح را بهتر می‌فهمد:

«آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌اش با زبان سلاح بیشتر آشنا هستند، سلاحی که به آنها بفهمانیم همه طرح‌ها و برنامه‌هایشان همانند طرح ایجاد خاورمیانه بزرگ، پروژه سازش با اسرائیل، جنگ‌های نیابتی و ... با شکست روبرو خواهد شد.»

بیانیه سپاه و پیام فرمانده آن فقط یک روز بعد از نخستین سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی درباره تغییر استراتژی آمریکا در قبال ایران منتشر شده است. خامنه‌ای بخش عمده‌ای از سخنرانی روز گذشته خود را به برجام اختصاص داده بود. تکرار نظرات حسن روحانی و مقامات همفکر او و برخی از اصول‌گرایان به این شکل:

«تا طرف مقابل برجام را پاره نکند ما آن را پاره نمی‌کنیم اما اگر او برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز می‌کنیم.»

دقایقی بعد از سخنرانی ۱۳ اکتبر رئیس جمهور آمریکا، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سپاه پاسداران در فهرست دستور اجرایی مقابله با تروریسم جهانی (دستور اجرایی ۱۳۲۲۴) قرار گرفته است.

بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ بانک‌ها و شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران معامله کنند، شامل تحریم‌های آمریکا می‌شوند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا به بند ۱۰۵ قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها اشاره شده و ایران را به خاطر فعالیت‌های تروریستی در عراق و سوریه و حمایت از حرب‌الله لبنان و حماس تحت تحریم قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    سایت روداو متعلق به دولت اقلیم کردستان عراق، ضمن پخش تصاویری از کرکوک گفت: با انتشار گزارشهایی از غارت خانه‌ها و سوزاندن زمین‌ها، مردم از ترس حشدالشعبی از شهر فرار می‌کنند... تعداد کثیری از مردم هم‌چنان در ترس از امنیتشان در کرکوک، به شهرهای کردی سلیمانیه و اربیل می‌روند. روداو به‌نقل از یکی از ساکنان کرکوک گفت: شبه‌نظامیان شیعی به مناطق کردی... حمله کردند و خانه‌ها را یک به یک بازرسی کرده و زنان را از مردان جدا کردند. این امر به خشونت و درگیریهایی منجر شد. روداو در خبر دیگری با انتشار یک کلیپ گزارش داد که عوامل حشدالشعبی، تصویر خامنه‌ای را در داخل استانداری کرکوک نصب کرده‌اند.!