ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: نیمی از آوارگان روهینگیایی کودک‌اند

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرده حدود ۱۰ درصد کودکان آواره روهینگیایی در اردوگاه‌های بنگلادش با کمبود غذا، آب پاک و مراقبت‌های بهداشتی روبه‌رو هستند.

صندوق کودکان ملل متحد گزارش داده که نیمی از ۶۰۰ هزار آواره روهینگیایی که از میانمار به اردوگاه‌های آوارگان بنگلادش پناه آورده‌اند کودک‌اند. به گزارش یونیسف از میان این کودکان حدود ۳۴۰ هزار کودک روهینگیایی در شرایط دشوار کمپ‌های بنگلادش با کمبود غذا، آب پاک و مراقبت‌های بهداشتی روبه‌رو هستند.

۵ سپتامبر ۲۰۱۷. محمد یاسین، کودک آواره در بازار کوکس، اردوگاه آورگان در بنگلادش (یونیسف)

صندوق کودکان ملل متحد در گزارشی با عنوان «رانده شده و ناامید» می‌نویسد هر هفته بیش از ۱۲ هزار کودک به علت خشونت و گرسنگی در میانمار به اردوگاه‌های آوارگان اقلیت رانده شده مسلمان روهنگیا می‌پیوندند. اغلب این کودکان به دلیل جنایاتی که مشاهده کرده‌اند از آسیب‌های روانی رنج می‌برند.

سازمان ملل اعلام کرده که حدود ۶۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی از ۲۵ ژوییه سال جاری از شمال ایالت راخین در میانمار گریخته‌اند. سازمان ملل می‌گوید ارتش میانمار پس از حملات شورشیان روهنگیا، «پاکسازی قومی» را آغاز کرده است.

سایمون اینگرام، نویسنده گزارش «رانده شده و ناامید» و از مقامات رسمی یونیسف در یک نشست خبری که جمعه ۲۰ اکتبر برگزار شد گفت: «این وضعیت نباید در کوتاه‌مدت به پایان رسد بلکه باید اکنون خاتمه یابد. بنابراین، بسیار حیاتی است که مرزها باز بمانند، حمایت از کودکان همچنان ادامه باید و کودکانی که در بنگلادش متولد می‌شوند، به‌طور رسمی ثبت شوند.»

به گفته او بیشتر اهالی روهینگیا در میانمار بی‌وطن هستند، بسیاری بدون مدرک شناسایی از آنجا فرار کردند و کودکان تازه متولد شده در بنگلادش نیز هیچ برگه هویتی ندارند. «بدون مدرک شناسایی آنها هیچ شانسی برای جذب شدن موثر در جامعه ندارند.»

۲ سپتامبر ۲۰۱۷. نقاشی یک کودک آواره در بازار کوکس اردوگاه آورگان در بنگلادش (یونیسف)

اینگرام پس از گذراندن دو هفته در بازار کاکس بنگلادش گفت که در این خیمه‌ها و اردوگاه‌های بی نظم و پرهیاهو «آب آشامیدنی و توالت‌های بهداشتی» کمیاب هستند.

او گفت: «به هیچوجه جای تعجب نیست که در نظر آوارگان این کمپ‌ها جهنمی روی زمین باشد.»

به گفته او یک پنجم کودکان روهینگیایی زیر پنج سال از سوءتغذیه و فقدان مراقبت‌های پزشکی کافی رنج می‌برند.

این مقام یونیسف افزود: «احتمال بسیار بالایی وجود دارد که بیماری‌های واگیرداری که از طریق آب منتقل می‌شوند، همچون اسهال و احتمالا “وبا” شیوع یابند.»

به گفته او یونیسف درحال تأمین آب پاکیزه و توالت‌های تمیز است. یونیسف همچنین تاکنون به واکسیناسیون کودکان درمقابل بیماری‌های کشنده‌ای همچون سرخک و وبا پرداخته است.

اینگرام در آستانه برگزاری کنفرانسی در روز دوشنبه در ژنو گفته بود که یونیسف ۷۶ میلیون از ۴۳۴ میلیون دلاری که از سازمان ملل درخواست کرده بود را طلب می‌کند که طی شش ماه صرف حمایت از پناهجویان روهینگیایی شود، اما تاکنون تنها هفت درصد آن تأمین شده است.

سازمان ملل از دولت میانمار خواسته است دسترسی به شمال ایالت راخین فراهم کند. سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد‌ه‌اند که بسیاری از روستاهای اقلیت مسلمان در این مناطق به آتش کشیده شده‌اند و به دختران و زنان هم تجاوز جنسی شده است.

«ما تکرار می‌کنیم که به حمایت تمام کودکان در ایالات راخین نیاز داریم، این یک ضرورت اساسی است». به گفته اینگرام جنایت علیه کودکان و غیرنظامیان باید پایان یابد.

به گفته او «ما باید گفتن درباره این موضوع را ادامه دهیم، ما نمی‌توانیم سکوت کنیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.