ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای علیرضا گلی‌پور، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، در زندان

علیرضا گلی‌پور، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در آلمان که از سال ۱۳۹۱ به دلیل جرائم امنیتی در زندان اوین زندانی است، از هشت روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

علیرضا گلی‌پور، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در آلمان که از سال ۱۳۹۱ به دلیل جرائم امنیتی در زندان اوین زندانی است، از هشت روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این خبر را آزیتا قره‌بیگلو وکیل علیرضا گلی‌پور روز جمعه ۲۸ مهر اعلام کرد.

به‌گفته آزیتا قره‌بیگلو، علیرضا گلی‌پور از مشکلات جسمانی زیادی، از جمله مشکل قلب، کبد و خونریزی داخلی رنج می‌برد و اعتصاب او در اعتراض به بی‌اعتنایی مسئولان زندان به نظر پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر است.

وکیل آقای گلی‌پور گفته است که او هفت کیلو وزن کم کرده است و پنج درجه هم افت فشار دارد.

علیرضا گلی‌پور در ۱۱ مهرماه ۱۳۹۱ به اتهام خروج اطلاعات محرمانه وزارت ارتباطات و قرارگاه‌های سپاه و وزارت اطلاعات و فسادهای اخلاقی و اقتصادی مسئولان نظام به اتهام جاسوسی به نفع کشور آمریکا و سازمان مجاهدین خلق توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و اطلاعات نیروی انتظامی (ناجا) بازداشت شد و بارها تحت بازجویی قرار گرفت و در نهایت پرونده او به شعبه ١۵ دادگاه انقلاب ارسال شد.

او در تاریخ ۳۰ فروردین ۹۵ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در مجموع به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۱۶۴ ضربه شلاق محکوم شد.

گلی‌پور که ۳۱ سال سن دارد پیش از این در رویدادهای سال ۸۸ نیز بازداشت شده بود.

او یک بار نیز خردادماه سال گذشته در اعتراض به ارسال غیرقانونی پرونده خود به دیوان عالی کشور دست به اعتصاب غذا و اعتصاب دارو زد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    مقاومت جانانه دختر ایرانی در برابر ماموران گشت ارشاد فرودگاه***