ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتار ده‌ها پلیس در صحرای غربی مصر

درگیری‌های دولت مصر و اسلام‌گرایان مسلح ادامه دارد. این‌بار کاروان نیروهای امنیتی مصر در مسیر حمله به مخفیگاه جنبش مسلحانه «حسم»، در کمین گرفتار شد.

دولت و اسلام‌گرایان مسلح مصری بار دیگر درگیر شدند. این‌بار شبه‌نظامیان اسلام‌گرا ده‌ها مأمور پلیس مصری را در صحرای غربی از پای درآوردند.

متهمان به همکاری با جنبش «حسم» در دادگاهی در قاهره - تیر ۱۳۹۶

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در جریان حمله پلیس به یک مخفیگاه شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در صحرای غربی مصر در استان جیزه دست‌کم ۳۰ مأمور پلیس کشته شدند.

در این حمله که جمعه، ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر رخ داد، چندین شبه‌نظامی نیز از پای درآمدند. شمار دقیق تلفات شبه‌نظامیان اعلام نشده اما مأموران امنیتی به رویترز گفته اند که احتمال افزایش شمار پلیس‌های کشته‌شده وجود دارد.

وزارت داخله مصر گفته است که مأموران امنیتی در حال پاکسازی منطقه هستند.

به گفته مأموران امنیتی مصر، مخفیگاه هدف‌قرارگرفته احتمالاً متعلق به هشت عضو گروه «حسم» بوده است. شبه‌نظامیان در مسیر کاروان نیروهای امنیتی کمین کرده بودند و از مناطق مرتفع‌تر، با سلاح نارنجک‌پرتاب‌کن و وسایل انفجاری پنج خودروی این کاروان را هدف قرار دادند.

گروه شبه‌نظامی جنبش «حسم» (مخفف «حرکه ساعد مصر») مسئولیت چندین حمله به مقام‌های امنیتی، قضایی و پلیسی در قاهره و اطراف آن را پذیرفته است. وزارت کشور مصر این گروه را در ارتباط با «اخوان المسلمین» می‌داند. اخوان المسلمین اما هرگونه دخالتی را در ترورهای این گروه تکذیب کرده.

گروهی از جهادی‌های تندرو نیز که با گروه «دولت اسلامی» (داعش) بیعت کرده‌اند، تا کنون بارها به مأموران امنیتی مصر حمله کرده‌اند. حضور آنها در صحرای سینای مصر به پیش از داعش باز می‌گردد. این گروه ابتدا نام «انصار بیت‌المقدس» را برگزید، اما سپس با گروه داعش هم‌پیمان شد و نام خود را به دولت «ولایت سینا» تغییر داد.

مصر پس از کودتای ارتش علیه محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهوری دموکراتیک این کشور پس از انقلاب ۲۰۱۱ دست به سرکوب شدید اسلام‌گرایان زده‌است. همزمان جهادی‌های تندرو در این کشور نیز دست به شورش مسلحانه برده و حوادث تروریستی خونینی را رقم زده‌اند؛ از جمله بمب‌گذاری در کلیساهای اقلیت مسیحی این کشور در قاهره و دیگر شهرها. تمرکز شورشیان در صحرای سینا است، اما به آن محدود نمی‌شود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.