ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حمله به مسجد شیعیان در کابل را پذیرفت

داعش در بیانیه‌ای که در وب‌سایت «اعماق» منتشر کرد، مهاجم انتحاری کابل را «ابو عمار الترکمانی» معرفی کرد که بمبش را «در میان مرتدان» منفجر کرده است. داعش شیعیان را «مرتد» می‌خواند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت حمله انتحاری جمعه به یک مسجد شیعیان در کابل، پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

شامگاه جمعه ۲۰ اکتبر/ ۲۸ مهر: یک روز خونین دیگر در کابل

شامگاه جمعه ۲۰ اکتبر/ ۲۸ مهر یک عامل انتحاری به مسجد «امام زمان» شیعیان در بخش غربی دشت بارتچی کابل حمله کرد. در این حمله که هنگام برگزاری نماز رخ داد، دست‌کم ۳۹ تن از پای درآمدند و ۴۱ تن دیگر مجروح شدند. در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان هم هستند.

داعش در بیانیه‌ای که شنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر در وب‌سایت «اعماق» وابسته به این گروه منتشر کرد، مهاجم انتحاری کابل را «ابو عمار الترکمانی» معرفی کرد که بمبش را «در میان مرتدان» منفجر کرده است. جهادی‌های تندرو داعش شیعیان را «مرتد» می‌خوانند.

دولت پاکستان نیز که از سوی آمریکا و افغانستان به تساهل با جهادی‌های افغان متهم شده است، در بیانیه‌ای حملات جمعه به دو مسجد در افغانستان را محکوم کرد.

علاوه بر حمله انتحاری به مسجد شیعیان در کابل، جمعه یک عامل انتحاری به مسجد سنی‌ها در ولایت غور، در مرکز افغانستان نیز حمله کرد. در زمان حمله، یک فرمانده نظامی افغان در این مسجد مشغول عبادت بود. ظاهراً هدف از حمله به مسجد سنی‌ها سوءقصد به جان این فرمانده نظامی بوده است. در این حمله انتحاری ۳۳ تن، از جمله فرمانده هدف‌قرارگرفته کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله غور را نپذیرفته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.