ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور نیروی زمینی و هوایی ارتش ایران در سوریه

جانشین فرمانده کل ارتش ایران، پشتیبانی هوایی ارتش ایران در سوریه و حضور نیروهای ویژه زمینی آن را تأیید کرد. ارتش ایران زیر نظر سپاه قدس در سوریه فعالیت می‌کند.

احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش ایران از حضور نیروهای زمینی و هوایی این نهاد نظامی در جنگ سوریه خبر داد.

پوردستان در گفتگو با تسنیم حضور نیروهای زمینی و هوایی ارتش در سوریه را تأیید کرد

پوردستان شنبه ۲۹ مهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران ادعا کرد که تکاوران تیپ ۶۵ ارتش ایران فرماندهی برخی یگان‌ها در جنگ سوریه را برعهده دارند.

پوردستان به تسنیم گفت که تکاوران تیپ ۶۵ در سوریه نیروهای تیپ فاطمیون را در یک گردان مالک اشتر سازماندهی کردند و در ۲۱ فروردین سال جاری در منطقه زیتان علیه به گفته او «جبهه النصره» دست به عملیات زدند.

جبهه النصره، شاخه سابق القاعده در سوریه است که بعد از اعلام جدایی از آن، نام خود را به جبهه تحریر الشام تغییر داد. روستاهای زیتان و خلصه در جنوب شهر حلب در دست این گروه قرار داشت.

    تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) معروف به کلاه‌سبزهای ارتش ایران از کارآزموده‌ترین نیروهای ویژه ارتش تشکیل شده است.

    او همچنین گفت که نیروی هوایی ارتش نیز در سه سال گذشته نقش پشتیبانی را در سوریه ایفا کرده است. به گفته او، «هم هواپیماهای  C-۱۳۰ و هم هواپیماهای ۷۴۷ ما هستند و بسیاری از روستاهایی که در محاصره قرار گرفتند، توسط این هواپیماها امدادرسانی می‌شود و این امدادرسانی و غذارسانی و سایر ملزوماتی که مورد نیاز روستاها هست، دارد انجام می‌شود ضمن اینکه نیروی زمینی هم نیروهایش  کما فی السابق حضور دارند.»

    حضور هواپیماهای غیرنظامی ایران در جنگ سوریه و انتقال تجهیزات به شبه‌نظامیان در آنجا یکی از موارد مورد اتهامی برخی مقام‌های آمریکایی علیه ایران است. آنها استفاده نظامی از هواپیماهای غیرنظامی را دلیلی برای ادامه تحریم فروش هواپیما، از جمله فروش بوئینگ به ایران می‌دانند.

    پنج سال پیش در دولت باراک اوباما برای اولین بار ۱۱۷ هواپیمای مسافربری ایرانی که به شرکت‌های «ماهان ایر»، «ایران ایر» و «یاس ایر» تعلق داشتند در مظان حمل سلاح و نیروهای نظامی ایرانی در پوشش «کمک‌های بشردوستانه» به سوریه قرار گرفتند و تحریم شدند. دولت اوباما در آن زمان دولت عراق را تحت فشار قرار داده بود که به این هواپیماها اجازه تردد در آسمان عراق را ندهد، اما موفقیت چندانی به دست نیاورد و پروازها ادامه پیدا کرد.

    پس از دستیابی ایران و قدرت‌های ۱+۵ به توافق هسته‌ای، تحریم فروش هواپیمای غیرنظامی به ایران رفع شد.

      پوردستان به ممنوعیت فروش جنگنده به ایران نیز اشاره کرد و گفت که « ایزنی‌ها با طرف روسی برای کسب موافقت جهت خرید جنگنده سوخو ۳۰ را ادامه می‌دهیم اما فعلا قطعنامه‌های سازمان ملل مانع این کار هستند.»

      پوردستان در ادامه تأکید کرد که آموزش نیروهای سوری مسئولیت «قرارگاه قدس سپاه پاسداران» است و نیروهای ارتش زیر نظر سپاه قدس فعالیت‌های خود را در سوریه انجام می‌دهند.

      جانشین فرمانده کل ارتش ایران همچنین تشکیل نیروهای موسوم به بسیج مردمی، ائتلافی از شبه‌نظامیان شیعه را موجب «خودباوری و تقویت» ارتش‌های سوریه و عراق دانست. او مدعی شد که ارتش عراق پیش از تشکیل حشد الشعبی «فشل» بوده است.

      دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه ۱۳ اکتبر در سخنانی تند استراتژی جدید این کشور علیه ایران را اعلام کرد و گفت که پایبندی تهران به برجام را تأیید نمی‌کند. ترامپ تهدید کرد که در صورت افزوده‌نشدن بندهای سخت‌گیرانه به برجام به‌صورت یک‌طرفه از آن خارج خواهد شد. یکی از دلایل مورد اشاره واشنگتن کمک به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق و افزایش فعالیت‌های «بی‌ثبات‌کننده» سپاه پاسداران در خاورمیانه و کمک به شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه ذکر شده بود.

      در همین زمینه

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        نظری وجود ندارد.