ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی یک هوادار «اسلامی‌سازی» را کاندیدای وزارت علوم کرد

منصور غلامی با وجود نگرانی اصلاح‌طلبان به عنوان وزیر علوم معرفی شد. او گفته «اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها» را با تأکید بر علوم انسانی پیش خواهد برد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شنبه ۲۹ مهر اعلام کرد که گزینه‌های پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت‌خانه‌های علوم و نیرو به مجلس معرفی شدند.

منصور غلامی، رئیس بسیجی دانشگاه بوعلی

به گفته او، منصور غلامی برای وزارت علوم پیشنهاد شده است و رضا اردکانیان برای تصدی وزارت نیرو.

منصور غلامی که در آغاز انقلاب در جهاد سازندگی فعالیت می‌کرد، در رشته باغداری تحصیلات خود را به پایان رسانده و همواره در دانشگاه بوعلی همدان مشغول کار بوده است. ابتدا به عنوان رئیس دانشکده کشاورزی و از سال ۹۳ تاکنون هم به عنوان رئیس این دانشگاه.

پیش از این گمانه‌ها مبنی بر انتخاب او با انتقاد اصلاح‌طلبان و فعالان مدنی و دانشجویان همراه شده بود. محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس گفته بود که تعیین رئیس دانشگاه بوعلی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم، «موجی از انتقاد و نگرانی را بین اعضای هیأت علمی و دانشجویان» به وجود آورده.

صادقی پیش از آن خبر داده بود که حسن روحانی تاکنون بیش از ۱۰ نفر را برای تصدی وزارت علوم به رهبر جمهوری اسلامی معرفی کرده، اما علی خامنه‌ای هیچیک از این گزینه‌ها را نپذیرفته است.

رضا اردکانیان، گزینه پیشنهادی وزارت نیرو

غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرده که اگر وزارت علوم را در دست بگیرد، با تأکید بر علوم انسانی، برای «اسلامی کردن دانشگاه‌ها» تلاش می‌کند. علی خامنه‌ای بارها بر مسئله اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها اصرار کرده است.

رضا اردکانیان، گزینه پیشنهادی وزارت نیرو  ۵۹ ساله متولد یزد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است. او پیش‌تر در وزارت کشور به‌عنوان معاون وزیر در هماهنگی امور عمرانی و در وزارت نیرو به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، قائم مقام وزیر نیرو و معاون وزیر در امور آب فعالیت کرده است.

روحانی پیش از این حبیب‌الله بیطرف را به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرده بود اما مجلس در جلسه ۲۹ مرداد به او رأی اعتماد نداد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.