ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز جنگ سومالی با حمایت آمریکا علیه الشباب

رئیس‌جمهوری سومالی شنبه فرمان حمله به الشباب را صادر می‌کند. هزاران سرباز سومالیایی با پشتیبانی آمریکا به پایگاه‌ الشباب در مناطق شبیلی سفلی و شبیلی وسطی حمله می‌کنند.

شمار کشته‌شدگان یکی از خونبارترین حمله‌های تروریستی سومالی به ۳۵۸ تن رسیده است. دولت این کشور گروه اسلام‌گرای تندروی الشباب را مسئول این حمله دانست و با حمایت ایالات متحده جنگ با این گروه را آغاز کرد.

انفجارها در پایتخت سومالی رخ داد

در حمله شنبه ۱۴ اکتبر / ۲۲ مهر، دو انفجار موگادیشو، پایتخت سومالی را هدف قرار داد. بر اثر این حمله ۳۵۸تن جان دادند و ۵۶ تن دیگر هنوز مفقود هستند. ۲۲۸ تن نیز مجروح شده اند که ۱۲۲ تن آنها به دلیل شدت جراحات برای درمان به صورت هوایی به کشورهای ترکیه، سودان و کنیا منتقل شدند.

هنوز کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، محمد عبدالله محمد، رئیس‌جمهوری سومالی قرار است شنبه فرمان حمله به الشباب را صادر کند.

بنا بر این گزارش، هزاران سرباز سومالیایی با پشتیبانی ایالات متحده به پایگاه‌ الشباب در مناطق شبیلی سفلی و شبیلی وسطی حمله خواهند کرد.

فرماندهان نظامی آمریکا پس از بیرون‌رانده‌شدن گروه «دولت اسلامی» (داعش) از رقه در سوریه گفتند که جنگ با این گروه و دیگر جهادی‌های تندرو هنوز پایان نیافته و باید پایگاه‌های دیگر این گروه‌ها را در کشورهای آفریقایی و فیلیپین هدف گرفت.

الشباب (با نام کامل حرکه الشباب المجاهدین) به عنوان یک گروه اسلام‌گرای افراطی که از سال ۲۰۱۲ با «القاعده» نیز بیعت کرده‌، سال‌ها است در سومالی دست به حملات تروریستی می‌زند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.