ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پابلو نرودا، برخلاف گواهی فوت صادرشده، از سرطان نمرده بود

گروهی از متخصصان بین‌المللی پزشکی قانونی اعلام کردند که به باور تمام آنها امکان مرگ نرودا بر اثر نزاری ناشی از سرطان، علت ذکرشده در گواهی فوت وجود ندارد.

بررسی بازمانده جسد پابلو نرودا، شاعر سرشناس شیلیایی و از برندگان جایزه ادبیات نوبل مشخص کرد که او بر خلاف گواهی فوت صادرشده برای او از سرطان نمرده بود.

نرودا از سرطان نمرده بود

به گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز»، گروهی از متخصصان بین‌المللی پزشکی قانونی به دادگاهی در سانتیاگو، پایتخت شیلی اعلام کردند که به باور تمام آنها امکان مرگ نرودا بر اثر نزاری (cachexia) ناشی از سرطان وجود ندارد.

بیماران مبتلا به نزاری سرطان وزن بسیار زیادی از دست می‌دهند و بدن‌شان تحلیل می‌رود. پزشکان قانونی در مورد نرودا چنین چیزی را رد کرده‌اند.

پابلو نرودا، شاعر و یکی از دیپلمات‌های عضو حزب کمونیست، ۲۳ سپتامبر ۱۹۷۳ یعنی تنها دو هفته پس از کودتای نظامی آگوستو پینوشه علیه سالوادور آلنده، رئیس‌جمهوری سوسیالیست شیلی در گذشت. او در زمان مرگ ۶۹ سال داشت و در بیمارستانی خصوصی در سانتیاگو بستری بود.

مانوئل آرایا، راننده نرودا در ۲۰۱۱ فاش کرد که شاعر کمونیست در بستر مرگ به او گفته که پزشکان بیمارستان با تزریق ماده‌ای ناشناس به شکم‌اش او را مسموم کرده‌اند.

پس از آن ماریو کاروزا، یک قاضی شیلیایی در ۲۰۱۳ دستور داد تا بازمانده جسد نرودا به آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در دانمارک و کانادا فرستاده شود تا علت مرگ او را دریابند.

پزشکان قانونی هنوز علت دقیق مرگ را کشف نکرده‌اند. آنها از وجود یک باکتری کشنده در یکی از نمونه‌های ارسالی خبر دادند اما گفتند که شاید علت وجود باکتری آلودگی محل دفن یا محصول فرآیند تجزیه جسد باشد.

قاضی اکنون به آنها یک سال دیگر فرصت داده تا علت مرگ نرودا و منبع باکتری مهلک کشف‌شده را تشخیص دهند.

از پابلو نرودا که نام واقعی‌اش «ریکاردو الیسر نفتالی ریس باسوآلت» است، در ایران چندین اثر با ترجمه کسانی همچون فرامرز سلیمانی، احمد کریمی حکاک، احمد پوری، فرهاد غبرایی و سیروس شاملو به فارسی منتشر شده است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.