ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام وزارت کار: ۹۸ درصد حوادث کاری منجر به مرگ قابل ‌پیشگیری است

ایران یکی از کشورهای با بالاترین آمار حوادث کار در جهان است. در ماه‌های اخیر اخباری مبنی بر افزایش حوادث کار در مناطق مختلف ایران نیز منتشر شده است.

آمار حوادث کار در ایران بالاست. طبق ارقام رسمی، روزانه ۵ تا ۷ نفر در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید ۹۸ درصد حوادث کاری منجر به فوت قابل‌پیشگیری هستند.

در حادثه ریزش معدن چری سه کارگر کشته و ۵ تن مصدوم شدند

علی مظفری مدیرکل بازرسی کار این سخنان را در همایش مسئولان ایمنی کارگاه‌های ساختمانی استان گلستان اظهار کرد. مظفری ضمن تاکید بر رعایت ایمنی کار گفت کارگاه‌های ساختمانی از حیث حوادث کار جزو کارگاه‌های پرخطر هستند و ۵۰ درصد حوادث کار در این کارگاه‌ها ناشی از سقوط از ارتفاع است.

ایران یکی از کشورهای با بالاترین آمار حوادث کار در جهان است. در ماه‌های اخیر اخباری مبنی بر افزایش حوادث کار در مناطق مختلف ایران نیز منتشر شده است.

در استان تهران، به گفته مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی حوادث ناشی از کار در چهار ماه اول سال جاری جان ۱۲۱ نفر را گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

در کهگیلویه وبویراحمد بنا بر اظهار مدیرکل پزشکی قانونی، تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار به نسبت سال ۹۵، بیست درصد افزایش داشته و به ۲۴۹ مورد رسیده است.

علاوه بر حوادث موردی، در سال جاری چند حادثه از جمله انفجار معدن یورت، ریزش تونل متروی قم و ریزش معدن چری به کشته و زخمی شدن همزمان ده‌ها کارگر منجر شده‌اند.

در ریزش معدن چری در منطقه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری که روز ۲۸ شهریور سال جاری رخ داد سه کارگر کشته و ۵ کارگر مصدوم شدند. یک کارگر جان بدر برده از حادثه گفت تا مدت‌ها پس از ریزش تونل اقدامی برای نجات کارگران صورت نگرفته بود. پس از حادثه روشن شد که اداره کار استان از آغاز کار پروژه احداث تونل بی‌اطلاع بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.