ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه عربستان: از رئیس جمهور آمریکا برای لغو برجام حمایت می‌کنیم

عادل الجبیر در سخنانی در لندن از «جامعه جهانی» خواست که با اعمال تحریم‌های اقتصادی تازه علیه ایران مخالفت نکنند و به این ترتیب مانع از بی‌ثباتی خاورمیانه شوند.

وزیر خارجه عربستان می‌گوید کشورش از نظر ترامپ مبنی بر عدم پایبندی ایران به توافق‌ هسته‌ای با قدرت‌های جهانی حمایت می‌کند. عادل اجبیر از «جامعه جهانی» خواست که با اعمال تحریم‌های اقتصادی تازه علیه ایران مخالفت نکند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در لندن: ایران را تحریم کنید

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تأئید کرده. با این‌حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که ۱۳ اکتبر درباره تغییر استراتژی آمریکا در قبال ایران ایراد کرد، ارزیابی توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را به کنگره آمریکا سپرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی که سه‌شنبه ۲۴ اکتبر در مؤسسه «چتم هاوس» در لندن، ایراد کرد گفت عربستان سعودی هم معتقد است توافق هسته‌ای با ایران کاستی‌هایی دارد و به همین جهت نظر رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه ایران با حمایت مالی از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات کرده تصدیق می‌کند:

«رفتار ایران [در خاورمیانه] غیر قابل قبول است و [چنین رفتاری] قاعدتاً می‌بایست برای ایران پیامدهایی داشته باشد. این خواسته پرزیدنت ترامپ است و ما از آن بسیار حمایت می‌کنیم.»

بر اساس تصمیم رئیس جمهور آمریکا، مجلس نمایندگان این کشور تا اواسط دسامبر سال جاری وقت دارد که اعمال تحریم‌های تازه اقتصادی علیه ایران را به بحث بگذارد. از هم‌اکنون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که سپاه پاسداران در فهرست دستور اجرایی مقابله با تروریسم جهانی (دستور اجرایی ۱۳۲۲۴) قرار گرفته است.

بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ بانک‌ها و شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران معامله کنند، شامل تحریم‌های آمریکا می‌شوند.

عادل الجبیر در سخنانش در موسسه «چتم هاوس» لندن گفت عربستان سعودی از تحریم‌های تازه علیه ایران استقبال می‌کند. به گفته وزیر خارجه عربستان سعودی تعلل در وضع تحریم‌های تازه علیه ایران به معنای آن است که تا آغاز اثرگذاری تحریم‌ها، ایران دارای چندین بمب اتم خواهد بود.

وزیر خارجه عربستان سعودی از جامعه جهانی خواست با حمایت از وضع تحریم‌های تازه علیه ایران، به این کشور «پیام قدرتمندی» بفرستد مبنی بر اینکه «رفتار زیان‌بار ایران در خاورمیانه» بدون پیامد نیست.

سران کشورهای اتحادیه اروپا سه‌شنبه گذشته، در آستانه برگزاری اجلاس بروکسل با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کرده بودند. پنجشنبه ۱۹ اکتبر هم یک بار دیگر سران اتحادیه اروپا ضرورت حفظ برجام را با صدور بیانیه‌ مشترکی به کنگره آمریکا یادآوری کردند.

دو روز پیش رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در شورای هماهنگی عربستان سعودی و عراق به ریاض سفر کرده بود از کشورهای اروپایی خواسته بود که با دور کردن سپاه پاسداران از اقتصاد ایران به سهم خود به نفوذ ایران در عراق خاتمه دهند. همزمان، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی که شبکه فاکس با او انجام داد گفته است مخالفتی ندارد که آلمان و فرانسه به تجارتشان با ایران ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.