ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شی جین‌پینگ برای یک دور ۵ ساله دیگر رهبر حزب کمونیست چین باقی ماند

نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین پس از یک هفته پایان یافت و در آخرین روز آن کمیته مرکزی این حزب شی جین‌پینگ، رهبر ۶۴ ساله این حزب را برای دومین بار به‌مدت پنج سال در سمت خود ابقا کرد.

نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین پس از یک هفته پایان یافت و در آخرین روز آن کمیته مرکزی این حزب شی جین‌پینگ، رهبر ۶۴ ساله این حزب را برای دومین بار به‌مدت پنج سال در سمت خود ابقا کرد.

شی جین‌پینگ در کنگره حزب کمونیست به جایگاه تاریخی «اندیشه‌ورز پیشتاز» انقلاب ارتقا یافت و هم‌طراز مائو تسه‌تونگ و دنگ شیائوپینگ شد.

در آخرین روز کنگره حزب کمونیست چین که صبح چهارشنبه  ۲۵ اکتبر / ۳ آبان پایان یافت، کمیته مرکزی همچنین هفت عضو دفتر سیاسی حزب را برگزید که از این هفت نفر پنج عضو جدید هستند. به جز شی جین‌پینگ تنها عضو قدیمی این دفتر لی کچیانگ، نخست‌وزیر و فرد شماره دو چین است.

روز گذشته (سه‌شنبه) کنگره حزب کمونیست چین نام شی جین‌پینگ را وارد قانون اساسی حزب کرد و قدرت او افزایش یافت. بدین ترتیب او به جایگاه تاریخی «اندیشه‌ورز پیشتاز» انقلاب ارتقا یافت و هم‌طراز مائو تسه‌تونگ، رهبر انقلاب چین و دنگ شیائوپینگ، معمار اصلاحات اقتصادی چین قرار گرفت.

شی جین‌پینگ در نخستین دوره دبیرکلی خود کارزار مبارزه با فساد را راه‌اندازی کرد که در پی آن بیش از یک میلیون کارمند دولت چین و بیش از ۱۰ تن از مقامات بلندپایه این کشور به اتهام رشوه‌خواری و فساد اقتصادی از کار برکنار و زندانی شدند.

جلب سرمایه‌گذاری خارجی، اصلاح نظام بانکی و توانمندسازی ارتش و همچنین مبارزه بیشتر با فساد اقتصادی در دستور کار نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین قرار داشت.

نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ نماینده در این کنگره شرکت داشتند. حزب کمونیست چین ۸۹ میلیون نفر عضو دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.