ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق برای حمله به پایگاه‌های باقی مانده داعش آماده می‌شود

ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال آماده شدن برای حمله به مناطقی در مرز با سوریه است که هنوز تحت کنترل گروه «دولت اسلامی» (داعش) قرار دارند.

ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال آماده شدن برای حمله به مناطقی در مرز با سوریه است که هنوز تحت کنترل گروه «دولت اسلامی» (داعش) قرار دارند.

به‌گزارش رویترز، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق چهارشنبه ۲۵ اکتبر / ۳ آبان در بیانیه خود گفت جزوه‌هایی توسط نیروی هوایی عراق در مناطق مرزی قائم و راوه پخش شده که در آن‌ها آمده است: «نیروهای امنیتی شما اکنون برای آزادی‌تان می‌آیند.»

در این جزوه‌ها همچنین آمده است: «به کسانی که در میان فرزندان و نزدیکانتان علیه دولت دست به سلاح برده‌اند بگویید زمانی که نیروهای آزادی وارد قائم شدند ‌سلاح‌های خود را فوراً زمین بگذارند و به خانه‌هایی بروند که بر آن‌ها پرچم‌های سفید آویزان شده است.»

داعش در ماه‌های گذشته سرزمین‌هایی بسیاری را از دست داده و در عراق و سوریه در حال عقب‌نشینی است. این عقب‌نشینی در پی آزادسازی شهر موصل در عراق آغاز شد. داعش سه سال موصل را در اختیار داشت و سرانجام پس از ۹ ماه نبرد با نیروهای عراقی در ماه ژوئیه (تیر) سال جاری این شهر را ترک کرد.

هفته گذشته در سوریه نیز داعش شهر رقه را از دست داد. با این حال هنوز مناطقی از دیرالزور را اختیار دارد اما این منطقه نیز توسط دو جبهه، یکی نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا و دیگری ارتش سوریه با حمایت روسیه زیر فشار است.

در حال حاضر محل استقرار داعش در سرزمین‌های مرزی عراق و سوریه است.

ابوبکر بغدادی، رهبر داعش که در ژوئن سال ۲۰۱۴ در موصل اعلام خلافت کرد، در ۲۸ سپتامبر سال جاری یک فایل صوتی منتشر کرد که در آن از پیروانش خواسته بود تا پایان بجنگند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.