ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت سوئد صدور حکم اعدام برای احمدرضا جلالی را محکوم کرد

دولت سوئد وعده داده صدور حکم اعدام برای احمدرضا جلالی را با نمایندگان ایران در استکهلم و تهران مطرح کند. وزیر خارجه این کشور نیز گفته اعدام در جهان مدرن جایی ندارد.

دولت سوئد صدور حکم اعدام برای احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه سوئدی -ایرانی را که به جاسوسی متهم شده است، محکوم کرده و گفته موضوع را با نمایندگان ایران در استکهلم و تهران مطرح می‌کند. وزیر خارجه این کشور نیز گفته اعدام در جهان مدرن جایی ندارد.

احمدرضا جلالی که محقق موسسه کارولینسکای سوئد بود، به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است. او سال گذشته برای شرکت در یک کنفرانس به ایران سفر کرده بود.

جلالی که شهروند ایران است و اجازه اقامت دائم در سوئد را هم دارد، در زمینه بهبود وضعیت اورژانس بیمارستان در شرایط مواجهه با تروریسم و تهدیدات رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تحقیق می‌کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، به خبرگزاری میزان، خبرگزاری قوه قضاییه ایران گفته که جلالی چندین دیدار با موساد داشته و اطلاعات حساسی درباره اماکن نظامی و هسته‌ای ایران به آنها داده و در ازای آن پول و اقامت دائم سوئد را دریافت کرده است.

دولت سوئد حکم اعدام برای او را محکوم کرده و گفته این موضوع را با نمایندگان ایران در استکهلم و تهران مطرح کرده است.

مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد در ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفته است: «ما حکم اعدام را در تمام شرایط محکوم می‌کنیم. اعدام یک حکم غیرانسانی، ظالمانه و غیرقابل بازگشت است که در جهان مدرن جایی ندارد.»

وزارت خارجه سوئد نیز گفته که گزارش صدور این حکم را دریافت کرده و از آن مطلع شده است. این وزارتخانه به رادیو اروپای آزاد گفته که در حال بررسی صحت این اطلاعات است و این مساله را با مقامات ایران مطرح خواهد کرد.

عفو بین الملل هم در بیانیه‌ای به تاریخ ۲۳ اکتبر نوشته است: «مقامات ایرات باید فورا حکم اعدام احمدرضا جلالی را لغو کنند.»

زینب طاهری، کیل احمدرضا جلالی به عفو بین‌الملل گفته که موکلش به اتهام فساد فی‌الارض به پرداخت ۲۳۵ هزار دلار هم محکوم شده است.

به گفته عفو بین‌الملل، در حکم احمدرضا جلالی آمده که او با دولت اسراییل همکاری کرده و این همکاری به کسب اقامت دائم سوئد برای او کمک کرده است.

عفو بین‌اللمل در بیانیه خود گفته در حالی که ایران در حال تقویت روابط خود با کشورهای اتحادیه اروپاست، «مایوس‌کننده است که از روابط احمدرضا جلالی با کشورهای اروپایی به عنوان مدرکی علیه او استفاده می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.