ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل ساخت ۱۷۶ واحد مسکونی در شرق بیت‌المقدس را تصویب کرد

یکی از معاونان شهرداری بیت‌المقدس (اورشلیم) می‌گوید، دولت اسرائیل ساخت ۱۷۶ واحد مسکونی در محله اشغالی شرق این شهر را به تصویب رساند.

یکی از معاونان شهرداری بیت‌المقدس (اورشلیم) می‌گوید، دولت اسرائیل ساخت ۱۷۶ واحد مسکونی در محله اشغالی شرق این شهر را به تصویب رساند.

شهرک نوف صهیون در منطقه جبل مُکبر فلسطینی‌ها ساخته شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان‌های اسرائیلی مخالف شهرک‌سازی‌های دولت این کشور می‌گویند، برنامه این ساخت‌وساز که توسط کمیسیون شهرداری بیت‌المقدس تصویب شده، شهرک نوف صهیون را که ۹۱ واحد مسکونی دارد به بزرگترین محل سکونت اسرائیلی‌ها در محله فلسطینی‌های بیت‌المقدس تبدیل خواهد کرد.

گروه اسرائیلی «صلح اکنون» خانه‌سازی جدید در نوف صهیون که در منطقه جبل مُکَبر فلسطینی قرار دارد را «توسعه بسیار جدی» ارزیابی کرده و گفته است این اقدام  تمایل به گسترش مناطق یهودیان در محله‌های فلسطینی بیت‌المقدس را تأیید می‌کند.

اسرائيل شرق بیت‌المقدس را در سال ۱۹۶۷ تصرف و از آن زمان آن را به ضمیمه خود در آورده و همه بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت خود معرفی کرده است.

جامعه جهانی هرگز این اشغال را به‌رسمیت نشناخته است و بخش شرقی بیت‌المقدس را سرزمین اشغالی می‌داند.

فلسطینی‌ها در پی آن هستند که با عقب‌نشینی اسرائیل به مرزهای سال ۱۹۶۷ شرق بیت‌المقدس را پایتخت خود معرفی کنند. آن‌ها شهرک‌سازی‌های دولت اسرائیل در این منطقه را محکوم می‌کنند.

از نظر حقوق بین‌الملل شهرک‌سازی‌های اسرائیل غیرقانونی است و بخشی از جامعه جهانی، به‌ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا این اقدام اسرائیل را مانع بزرگی بر سر راه مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.