ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توقف صادرات گاز ایران به ترکیه

<p>صادرات گاز ایران به ترکیه برای سومین بار در سال جاری متوقف شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش شبکه اطلاع&zwnj;رسانی نفت و انرژی (شانا)، قطع صادرات گاز به درخواست ترکیه انجام شده است.</p> <p><br /> مجید بوجارزاده، سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه صادرات گاز ایران به ترکیه از ساعت ساعت ۲۳: ۰۹ شامگاه پنج شنبه ۳۱ شهریور ماه جاری متوقف شده، گفت: &laquo;شرکت بوتاش ترکیه دلیل این درخواست از ایران را بررسی خط لوله واردات گاز و رفع ایراد احتمالی در آن عنوان کرده است.&raquo;</p> <p><br /> مجید بوجارزاده زمان ازسرگیری صادرات گاز به ترکیه را اعلام نکرد و گفت که &laquo;اخبار تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.&raquo;</p> <p><br /> در مرداد ماه جاری خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه دو بار به دلیل انفجار تروریستی در این خطوط متوقف شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <div dir="RTL"><span> رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران</span><span>&nbsp;</span><span>گفت: &laquo;</span><span>شرکت بوتاش ترکیه دلیل درخواست توقف صادرات گاز ایران را بررسی خط لوله واردات گاز و رفع ایراد احتمالی در آن عنوان کرده است&raquo;</span></div> </blockquote> <p>هفتم مرداد ماه نیز یک انفجار خط لوله ماکو صادرات نفت به ترکیه را متوقف کرد. این انفجار هیچ&zwnj;گونه تلفات جانی در پی نداشت و از روز شنبه هشتم مرداد ماه با ترمیم این خط لوله، صادرات گاز به ترکیه از سر گرفته شد.</p> <p><br /> وزارت اطلاعات ایران عاملان انفجار خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه را از گروه پژاک دانست و اعلام کرد هفت نفر از آنان کشته و دستگیر شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال جاری نیز این خط لوله در ۶۰ کیلومتری خاک ترکیه و در نزدیکی تأسیسات اندازه&zwnj;گیری گاز بازرگان ایران منفجر شد.</p> <p><br /> خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه فرودین سال جاری در قم و شهریورماه سال گذشته نیز در منطقه الشکریت از توابع استان آغری ترکیه به دلیل نامعلومی منفجر شده بود. <br /> <br /> بر اساس قراردادی ۲۵ ساله&zwnj;ای که اوت ۱۹۹۶ به امضای مقامات تهران - آنکارا رسیده است، ایران سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه صادر می&zwnj;کند. <br /> <br /> میزان صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در سال گذشته در مجموع بالغ بر شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب بوده است. ایران در سال جاری نیز به طور متوسط روزانه نزدیک به ۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. <br /> <br /> خطوط لوله ایران امکان افزایش ظرفیت گاز صادراتی تا سقف روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب را دارند. با ساخت قطعات سوم و چهارم خط لوله ششم سراسری گاز، امکان انتقال روزانه ۹۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه و سایر کشورهای متقاضی در پایانه مرزی بازرگان فراهم خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین زمینه:</p> <h2 class="art-postheader">انفجار ديگر در خط لوله صادرات گاز ايران به ترکيه</h2>

صادرات گاز ایران به ترکیه برای سومین بار در سال جاری متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا)، قطع صادرات گاز به درخواست ترکیه انجام شده است.

مجید بوجارزاده، سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه صادرات گاز ایران به ترکیه از ساعت ساعت ۲۳: ۰۹ شامگاه پنج شنبه ۳۱ شهریور ماه جاری متوقف شده، گفت: «شرکت بوتاش ترکیه دلیل این درخواست از ایران را بررسی خط لوله واردات گاز و رفع ایراد احتمالی در آن عنوان کرده است.»

مجید بوجارزاده زمان ازسرگیری صادرات گاز به ترکیه را اعلام نکرد و گفت که «اخبار تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.»

در مرداد ماه جاری خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه دو بار به دلیل انفجار تروریستی در این خطوط متوقف شده بود.

هفتم مرداد ماه نیز یک انفجار خط لوله ماکو صادرات نفت به ترکیه را متوقف کرد. این انفجار هیچ‌گونه تلفات جانی در پی نداشت و از روز شنبه هشتم مرداد ماه با ترمیم این خط لوله، صادرات گاز به ترکیه از سر گرفته شد.

وزارت اطلاعات ایران عاملان انفجار خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه را از گروه پژاک دانست و اعلام کرد هفت نفر از آنان کشته و دستگیر شدند.

در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال جاری نیز این خط لوله در ۶۰ کیلومتری خاک ترکیه و در نزدیکی تأسیسات اندازه‌گیری گاز بازرگان ایران منفجر شد.

خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه فرودین سال جاری در قم و شهریورماه سال گذشته نیز در منطقه الشکریت از توابع استان آغری ترکیه به دلیل نامعلومی منفجر شده بود.

بر اساس قراردادی ۲۵ ساله‌ای که اوت ۱۹۹۶ به امضای مقامات تهران - آنکارا رسیده است، ایران سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه صادر می‌کند.

میزان صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در سال گذشته در مجموع بالغ بر شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب بوده است. ایران در سال جاری نیز به طور متوسط روزانه نزدیک به ۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است.

خطوط لوله ایران امکان افزایش ظرفیت گاز صادراتی تا سقف روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب را دارند. با ساخت قطعات سوم و چهارم خط لوله ششم سراسری گاز، امکان انتقال روزانه ۹۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه و سایر کشورهای متقاضی در پایانه مرزی بازرگان فراهم خواهد شد.

در همین زمینه:

انفجار ديگر در خط لوله صادرات گاز ايران به ترکيه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.