ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی: تمام عملیات حوثی‌ها در یمن با پشتیبانی ایران انجام می‌شود

خالد منزلاوی، نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان ملل، در بیانیه‌ای گفته است ایران انواع سلاح‌ها را به دست شبه‌نظامیان حوثی در یمن می‌رساند.

خالد منزلاوی، نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان ملل، در بیانیه‌ای گفته است ایران انواع سلاح‌ها را به دست شبه‌نظامیان حوثی در یمن می‌رساند.

خالد منزلاوی در این بیانیه که پنج‌شنبه ۲۶ اکتبر / ۴ آبان منتشر شده گفت: «تمام عملیات تروریستی که توسط شبه‌نظامیان حوثی در یمن انجام می‌شود با پشتیبانی ایران صورت می‌گیرد.»

عربستان سعودی در جنگ یمن از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن حمایت می‌کند و ایران از شیعیان حوثیِ مخالف او.

نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان ملل در بیانیه خود همچنین گفته است که ایران موشک‌های بالستیک، انواع سلاح و مواد منفجره را به‌شکل قاچاق به شبه‌نظامیان حوثی‌ می‌رساند.

منزلاوی تأکید کرده که ایران با کمک به حوثی‌ها، حزب‌الله لبنان و دیگر شبه‌نظامیان در خاورمیانه، این منطقه را بی‌ثبات کرده است.

محمدعلی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن و از رهبران حوثی در مهرماه سال جاری از ساخت موشک‌های بالستیک توسط شورشیان خبر داد.

او در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «دستاوردهای یگان موشکی ارتش یمن (شورشیان یمن) در عرصه ساخت موشک‌های بالستیک در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»

عربستان سعودی و آمریکا ایران را متهم می‌کنند که به شیعیان حوثی سلاح می‌رساند ایران اما این اتهام را رد می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۱۴ آوریل / ۲۵ فروردین قطعنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن هرگونه ارسال سلاح به شیعیان حوثی ممنوع اعلام شد.

ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی پس از آن‌که حوثی‌ها صنعا، پایتخت یمن را به تصرف خود در آوردند و با نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن متحد شدند، در ماه مارس سال ۲۰۱۵ به‌منظور بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی به قدرت و مقابله با حوثی‌ها در جنگ یمن دخالت کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که ۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور درباره جنگ داخلی یمن منتشر کرد، اعلام کرد که در یمن در فاصله بین ژوئن ۲۰۱۶ تا اوت ۲۰۱۷ بیشترین قربانیان غیرنظامی در اثر حملات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس آماری که شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داده در بازه زمانی یاد شده، دست‌کم ۹۳۳ غیر نظامی در بمباران‌ها کشته شده‌اند و دست‌کم ۱۴۲۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که از آغاز جنگ داخلی یمن تاکنون دست‌کم ۱۰ هزار غیر نظامی کشته و ۴۷ هزار نفر هم مجروح شده‌اند.

در اثر این جنگ بیش از سه میلیون نفر از یمنی‌ها آواره شده‌اند و ۱۷ میلیون از جمعیت ۲۶ میلیونی یمن هم از دسترسی به غذای کافی محروم مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.