ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیمز ماتیس: هدف واشنگتن جنگ با کره شمالی نیست

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید هدف آمریکا نه جنگ با کره شمالی بلکه غیراتمی کردن کامل، قابل تأیید و غیرقابل بازگشت شبه‌جزیره کره است.

وزیر دفاع آمریکا هنگام دیدار از مرز مشترک کره جنوبی و کره شمالی اعلام کرد که هدف آمریکا جنگ با کره شمالی نیست.

جیمز ماتیس و سونگ یونگ ـ مو وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی در شهرک مرزی پانمونجوم، جمعه ۲۷ اکتبر

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا که جمعه ۲۷ اکتبر / ۵ آبان به منطقه غیرنظامی بین دو کره رفته بود گفت که آمریکا خواستار «راه حل دیپلماتیک» بر سر مسئله شبه‌جزیره کره است.

او که در شهرک مرزی پانمونجوم سخن می‌گفت، افزود: «همان‌طور که رکس تیلرسون، وزیر خارجه (آمریکا) گفت، هدف ما جنگ نیست، بلکه غیراتمی کردن کامل، قابل تأیید و غیرقابل بازگشت شبه‌جزیره کره است.»

وزیر دفاع آمریکا در همین حال افزود: «به‌رغم محکومیت‌های سازمان ملل، تحریکات کره شمالی همچنان امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند.»

ماتیس گفت حکومت کره شمالی به رهبری کیم جونگ‌اون یک «حکومت سرکوبگر» است در حالی که همسایه جنوبی این کشور نمونه‌ای سرزنده و شاداب از دموکراسی را عرضه کرده است.

جیمز ماتیس اعلام کرد که سونگ یونگ ـ مو، وزیر دفاع کره جنوبی و او بار دیگر «تعهد متقابل خود به یک راه حل دیپلماتیک برای مقابله با رفتار غیرمسئولانه و غیرقانونی کره شمالی» را مورد تأیید قرار داده‌اند.

سونگ یونگ ـ مو، وزیر دفاع کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت، کره شمالی هرگز فرصت استفاده از سلاح اتمی را به دست نمی‌آورد: «اگر پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای استفاده کند، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی حمله متقابل و نابودکننده‌ای انجام خواهند داد.»

وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی شنبه ۲۸ اکتبر / ۶ آبان در اجلاس سالانه دوجانبه در مورد مسائل دفاعی شرکت می‌کنند.

دونالد ترامپ در روزهای ۷ و ۸ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان) از کره جنوبی دیدار خواهد کرد. در نیمه سپتامبر سال جاری رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل کره شمالی را تهدید کرد که اگر به آمریکا و یا متحدانش حمله کند «کاملاً نابود خواهد شد». در واکنش ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی ترامپ را «پریشان‌حال» و «پادشاه دروغگو» خطاب کرد. پیونگ یانگ هم در واکنش به سخنان ترامپ تهدید کرده بود که آزمایش بعدی هسته‌ای خود را در اتمسفر کره زمین انجام می‌دهد.

به‌تازگی آمریکا و کره جنوبی به‌همراه ژاپن مانور نظامی دو روزه‌ای را برای آزمایش دفاع موشکی خود برگزار کردند.

این مانورها در سال گذشته مورد توافق قرار گرفتند و از آن زمان با آهنگ چند ماهه برگزار شده‌اند.

همچنین استقرار سامانه دفاع موشکی ایالات متحده در کره جنوبی که بحث‌برانگیز شده بود به پایان رسیده است.

این سامانه که از نوع سامانه ضدموشکی تاد است قرار است از کره جنوبی و سربازان مستقر آمریکایی در این کشور در برابر حملات موشکی کره شمالی دفاع کند.

در همین حال سازمان ملل متحد فروش یا صدور ۳۲ محصول نظامی و غیرنظامی و فن‌آوری‌های نوین به کره شمالی را ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    معلوم جنگ نیست با کسی که سلاح اتمی داره که نمیشه جنگید. کافی طرف چهارتا تو کره جنوب چهار تا تو ژاپن بندازه حتی به قیمت نابودی خودش. طرف فکر نکنم اینقدر زور زده ایتا رو درست کرده بیاد دودستی بده به شما این تنها بیمه موندنشه. بجاش شما ارفتارتون عوض کنید ز مانوراتون او حوالی دست بکشید به بهتر شدن اوضاع کمک میکنه.