ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه چهار موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد

آزمایش این موشک‌ها با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین انجام شد. روسیه در یک رزمایش نظامی از موشک‌های بین قاره‌ای استفاده کرد. این موشک‌ها هزاران کیلومتر برد دارند.

بر اساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری روسیه در مسکو، این کشور چهار موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را به آزمایش گذاشته است. ولادیمیر پوتین، فرمانده کل قوا، شخصاً بر مجموعه رزمایش شامل کاربرد موشک‌ها، تجهیزات هوایی و ناوگان شمال و اقیانوس آرام نظارت داشته است.

موشک روسی از نوع توپول

در این تمرین، نیروهای روسی از زیردریایی‌های اتمی سه موشک قابل تجهیز با کلاهک هسته‌ای شلیک کردند.

دو فروند از این موشک‌ها از دریای اوکوتسک در کناره اقیانوس آرام بیش از هزار کیلومتر به محل رزمایش در شمال غربی روسیه پرواز کردند و یکی از آن‌ها در جهت مخالف شلیک شد.

یک موشک دیگر از نوع توپول از منطقه نظامی در شمال روسیه به منطقه کورا، محل آزمایش موشک‌ها در شبه‌جزیره کامچاتکا شلیک شد.

مسکو گفته است این آزمایش بر طبق برنامه انجام شده است.

این‌که چرا چنین آزمایشی در این زمان انجام می‌شود هنوز روشن نیست.

روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام شد که مانور نظامی بزرگ «زاپاد» که معمولاً در مرزهای شرقی ناتو اجرا می‌شود، در فواصل کوتاه‌تری برگزار خواهد شد. این رزمایش که پیش از این هر چهار سال برگزار می‌شد قرار است هر دو سال یک بار برگزار شود.

این رزمایش آخرین بار در سپتامبر (شهریور) سال جاری به مدت یک هفته به‌طور مشترک با بلاروس برگزار شد. در این مانور ۱۲ هزار و ۷۰۰ سرباز از هر دو طرف شرکت داشتند. این مانور نظامی نگرانی کشورهای عضو ناتو را برانگیخت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.