ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در آتش‌سوزی پالایشگاه تهران تعدادی از کارگران فصلی کشته شدند

در پی انفجاری که حدود ساعت ۱۶جمعه ۵ آبان در برج تقطیر پالایشگاه تهران روی داد، ۱۰ کارگر فصلی از ایلام جان خود را از دست دادند یا مجروح شدند.

در پی انفجاری که حدود ساعت ۱۶جمعه ۵ آبان در یکی از بخش‌های پالایشگاه نفت تهران رخ داد، ۷ نفر از کارگران فصلی این مجموعه در دم جان خود را از دست دادند. حداقل ۳ کارگر دیگر نیز مجروح شده و با سوختگی‌های عمیق به بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند.

نصب و تعویض برج تقطیر واحد هایدرو کراکر پالایشگاه تهران خرداد ۱۳۸۶ (عکس: آرشیو)

خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرده‌اند که هنوز علت اصلی انفجار مشخص نشده، اما از نخستین بررسی‌ها مشخص شده که ظاهراً مواد آتش‌زا در یکی از واحدهای تقطیر پالایشگاه تهران به بیرون نشت کرده و سبب انفجار شده است. کارگران فصلی در برج تقطیر به کار گرفته شده بودند. این کارگران از اورحال و باقرشهر در استان ایلام به تهران آمده بودند و در بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه کار می‌کردند.

یکی از کسانی که از نزدیک انفجار در برج تقطیر را مشاهده کرده به خبرگزاری مهر گفته است حادثه به قدری سریع رخ داد که اجازه عکس‌العمل به موقع از بسیاری از این کارگران فصلی را گرفت و باعث سوختگی کامل آن‌ها شد.

یکی از مجروحان برای نجات جانش خود را از بالای برج تقطیر به پائین برج پرت کرد که حال او بسیار وخیم گزارش شده است.

کارگران فصلی در ایران هیچگونه تضمینی برای کارشان ندارند و حتی از بیمه درمان هم معمولاً برخوردار نیستند.

عزیز معصومی نماینده کارگران فصلی در برنامه «پیشخوان شبکه خبر» گفته است کارگران فصلی حداقل ۵ ماه و حداکثر ۶ ماه در سال کار می‌کنند و حقوق آن‌ها به صورت پیمانی پرداخت می‌شود که حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است.

به گفته نماینده کارگران فصلی بیمه درمان آن‌ها کامل پرداخت نمی‌شود. با این‌حال فقط بخش کوچکی از این کارگران از بیمه درمان برخوردارند.

محمد حسن‌زدا معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که فقط حدود ۲۵۰ هزار نفر از کارگران فصلی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.