ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماتیس در سئول: سلاح هسته‌ای امنیت کره شمالی را تأمین نمی‌کند

وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد. وزیر دفاع کره جنوبی هم استقرار سلاح اتمی برای مقابله با تهدید کره شمالی را منتفی دانست.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پس از سفری دو روزه به سئول، کره شمالی را به رفتاری «شرورانه» متهم کرد و تأکید کرد که ایالات متحده کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

ماتیس: کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیریم

ماتیس این سخنان را شنبه ۲۸ اکتبر/ ششم آبان در سئول، پایتخت کره جنوبی و در یک کنفرانس خبری در کنار همتای کره‌ای خود اظهار کرد.

وزیر دفاع آمریکا به پیونگ‌یانگ هشدار داد که پیگیری برنامه توسعه تسلیحات هسته‌ای نه تنها به امنیت آن کمک نمی‌کند، بلکه عامل از بین رفتن امنیت است.

او که در این سفر بر علاقه واشنگتن به یک «راه‌حل دیپلماتیک» تأکید کرده بود، شنبه هشدار داد که توان نظامی کره شمالی قابل مقایسه با توان نظامی آمریکا نیست. او گفت که دیپلماسی وقتی موثر است که «نیروی نظامی قابل اتکایی پشتیبان آن باشد.»

او گفت: «اشتباه نکنید. هر حمله‌ای به ایالات متحده یا متحدان ما شکست خواهد خورد. هر گونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای از سوی کره شمالی با پاسخ نظامی گسترده‌ای مواجه خواهد شد که هم موثر است و هم منکوب‌کننده.»

تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای در کره شمالی بالا گرفت. این تنش‌ها با جنگ لفظی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به سطحی کم‌سابقه رسید.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارزیابی کرده که پیونگ‌یانگ ظرف چندماه آینده قابلیت هدف‌قراردادن خاک ایالات متحده با سلاح‌های اتمی را به دست می‌آورد. ترامپ وعده داده که اجازه چنین اتفاقی را ندهد. کره شمالی مدعی است که هم‌اکنون به چنین قابلیتی دست یافته است.

ماتیس در ادامه گفت که با توجه به رفتار رهبر کره شمالی وضعیتی را متصور نیست که در آن «ایالات متحده بتواند کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای بپذیرد.» او رفتار این کشور را «شرورانه» خواند.

    راه‌حل نظامی؟

    سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی در این کنفرانس خبری، ایده انتقال تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای به این کشور برای مقابله با همسایه شمالی‌اش را رد کرد.

    او با این حال گفت که نیروهای متحد کره جنوبی و آمریکا توانایی مقابله با وقوع هر حمله‌ای از سوی کره شمالی را دارند.

    سونگ یونگ مو اما هشدار داد که آمریکا و کره جنوبی نمی‌توانند در برابر تعداد پرشمار موشک‌ها و سلاح‌های دوربرد کره شمالی دفاع کنند و هر استراتژی جنگی مورد نظری باید ابتدا این سلاح‌ها را بی‌اثر کند.

    ماتیس در پاسخ به همتای کره‌ای خود گفت: «دریافت شد» و سپس به خبرنگاران اطمینان داد که واشنگتن برای محافظت از پایتخت کره جنوبی گزینه‌های نظامی به‌خصوصی طراحی کرده است.

    همزمان با بالاگرفتن تنش در شبه جزیره کره، روسیه و چین در تلاش برای میانجیگری هستند.

    دیدار ماتیس از سئول مقدمه‌ای بود بر سفر ماه آینده دونالد ترامپ به پایتخت کره جنوبی. شهری با ۱۰ میلیون جمعیت که در صورت وقوع درگیری نظامی، نخستین مکانی است که در معرض تهدید کره شمالی قرار خواهد گرفت.

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.