ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکیل شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی

تشکیل شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برای ترمیم «تصویر نامطلوب» قوه قضائیه صورت می‌گیرد که بر اثر برخورد قضائی با رسانه‌ها ایجاد شده.

معاونت اجتماعی قوه قضائیه به دنبال ایجاد شوراهای حل اختلاف ویژه پرونده‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای است.

تشکیل شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برای ترمیم «تصویر نامطلوب» قوه قضائیه

مهدی افتخاری، دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضاییه شنبه، ششم آبان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که رویکرد قوه قضاییه ایران برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی «در آینده‌ای نزدیک» تغییر خواهد کرد تا این دست پرونده‌ها به دستگاه قضایی وارد نشوند.

بر اساس طرح معاونت اجتماعی قوه قضائیه، قرار است شوراهای حل اختلاف ویژه مسئولان رسانه‌ای تشکیل شود. دلیل این طرح به گفته افتخاری «نگاه نامطلوب» به قوه قضائیه به دلیل برخورد قضائی با مطبوعات است.

به گفته افتخاری، «هدف از این اقدام، عدم ورود پرونده‌های مطبوعاتی به دستگاه قضایی تا حد امکان است و پس از راه اندازی این شعبه تخصصی، فقط در صورتی پرونده های مطبوعاتی در دادسرا و دادگاه طرح خواهد شد که صلح و سازش در این شعبه به نتیجه نرسد یا عنوان اتهامی در زمره جرایمی باشد که رسیدگی به آن در صلاحیت شورای حل اختلاف نیست.»

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی قوه قضائیه همچنین گفت که اعضای این شوراها « از میان اهالی مطبوعات خواهند بود که در کنار قضات شورا فعالیت خواهند کرد.»

تصویب و اجراشدن این طرح منوط به موافقت نهایی رئیس قوه قضائیه خواهد بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.