ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان ملل درباره یمن؛ ریاض: ایران مقصر است

سازمان ملل می‌گوید وضع غیر نظامیان یمن «وحشتناک» است. وزیر خارجه سعودی: ایران در مذاکرات صلح کارشکنی می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه ایران: عربستان مسئولیت بپذیرد.

سازمان ملل متحد نسبت به وضع غیر نظامیان یمن هشدار داده. در همان حال عربستان سعودی و ایران یکدیگر را متقابلاً متهم می‌کنند که سبب نابودی مدارس و بیمارستان‌های یمن شده‌اند.

مارک لوکوک، رئیس کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل

مارک لوکوک، رئیس  کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل در پایان سفر پنج روزه‌اش به یمن، وضع غیرنظامیان این کشور را «تکان‌دهنده و وحشتناک» توصیف کرد.

رئیس کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل می‌گوید به سبب جنگ داخلی در یمن، بیمارستان‌ها و مدارس تخریب شده‌اند، کودکان یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند، برق در اغلب مناطق این کشور قطع شده و بیمارستان‌هایی که باقی مانده‌اند نمی‌توانند به وظایف خود به درستی عمل کنند. پرسنل بیمارستان‌های یمن هم ماه‌هاست که حقوق نگرفته‌اند. مارک لوکوک از همه طرفین درگیری‌ها خواسته است به حقوق بین‌المللی احترام بگذارند و جان غیر نظامیان را بیش از این به خطر نیندازند.

در همان حال ایران و عربستان متقابلاً یکدیگر را به دخالت در جنگ داخلی یمن متهم می‌کنند.  یکشنبه ۲۹ اکتبر/ ۷ آبان در اجلاس اعضای ائتلاف نظامی به رهبری ریاض، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان این ادعا را مجدداً در میان آورد که ایران در اختیار حوثی‌ها و هواداران علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن سلاح قرار می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ایران را متهم کرد که با عقیم کردن مذاکرات بین دولت یمن و شبه‌نظامیان مخالف تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران یمن را با شکست مواجه کرده است.

کتاب درسی کودک یمنی در میان ویرانه‌های به جای مانده از یک مدرسه

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران بلافاصله به اتهاماتی که وزیر خارجه عربستان در اجلاس اعضای ائتلاف نظامی به رهبری ریاض متوجه ایران کرد پاسخ داد.

بهرام قاسمی به رسانه‌های داخلی گفته است که ایران خواستار توقف جنگ یمن است و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت اجلاس ریاض نمی‌تواند از مسئولیت تخریب مدارس و بیمارستان‌های یمن شانه خالی کند.

قاسمی با تاکید بر اینکه «حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و گفت‌وگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی است» به شرکت کنندگان در اجلاس ریاض توصیه کرد به اشتباهات خود ادامه ندهند و با عذرخواهی از مردم یمن زمینه را برای توقف جنگ و شروع گفتگوهای فراگیر فراهم سازند.

دولت‌های غربی و عربستان سعودی، ایران را به ارسال سلاح‌های پیشرفته و مستشاران نظامی برای حوثی‌های یمن متهم می‌کنند.

ایران اتهام حمایت مالی و نظامی از حوثی‌ها را رد می‌کند و عربستان سعودی را مسئول بحران یمن می‌داند.

حوثی‌ها در آغاز ۲۰۱۵ صنعا، پایتخت یمن را به تصرف خود در آوردند و با نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن متحد شدند، و عبد ربه منصور هادی را از ریاست جمهوری یمن برکنار کردند.

ائتلاف ریاض به‌رهبری عربستان سعودی در مارس ۲۰۱۵ برای بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری برکنارشده به قدرت و مقابله با حوثی‌های مورد حمایت ایران، در جنگ یمن دخالت کرد.

دیده‌بان حقوق بشر، عربستان سعودی و متحدانش را متهم کرده که با بمباران یمن مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.