ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به خارج گریخته است»

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس میزان اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان را بالای ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت یکی از متهمان با ۵۰۰ میلیارد بدهی از کشور گریخته.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران میزان اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان را بالای ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت یکی از متهمان با ۵۰۰ میلیارد بدهی از کشور فرار کرده است.

جبار کوچکی‌نژاد دوشنبه ۸ آبان به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت گزارش نهایی تحقیق درباره پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان آماده شده و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال تنظیم آن است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فردی در این پرونده اشاره کرد که به‌گفته او حدود ۴۰۰ – ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد اما از کشور گریخته‌ است. او این فرد را با نام مخفف «میم» خطاب کرد و افزود وکیل این فرد قرار است ترتیبی بدهد تا نامبرده به ایران بازگشته و این مقدار پول را بازگرداند.

کوچکی‌نژاد افزود: «بالای ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان میزان تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بوده» و این تخلفات در صندوق ذخیره و شرکت‌های تابعه از جمله بانک سرمایه، شرکت خانه‌سازی، پترو فرهنگ، شرکت سرمایه‌گذاری و... صورت گرفته است.

کوچکی‌نژاد بهمن‌ماه سال گذشته رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان را بالاتر از ۱۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود. پیش از آن تاریخ نیز رقم این اختلاس هشت هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

۱۸ مهرماه سال جاری، این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان از این تخلف را در بانک سرمایه و ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های اقماری عنوان کرده بود.

کوچکی‌نژاد روز دوشنبه گفت بیش از ۲۰ نفر در ارتباط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده و به زندان افتاده بودند که اکنون با سپردن وثیقه بیرون آمده و متعهد شده‌اند که پول‌ها را برگردانند.

او همچنین از احتمال بازداشت افراد دیگری با به‌دست آمدن سرنخ‌های جدید در این پرونده سخن گفت.

فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان از دو سال قبل به محل کشمکش دو جناح سیاسی حامیان و منتقدان دولت حسن روحانی تبدیل شده است.

تابستان سال گذشته همزمان با افزایش رایزنی‌ها برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، خبرگزاری‌های ایران از بازداشت شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.