ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال درخواست پناهندگی رئیس دولت محلی کاتالونیا از بلژیک

رهبران استقلال کاتالونیا شامگاه گذشته وارد بروکسل شدند با این هدف که با وکلای خود در پایتخت اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کنند.

پس از آنکه دادستانی اسپانیا کارلس پوجدمون رئیس دولت محلی کاتالونیا و چند مقام محلی را به شورش عله دولت مرکزی اسپانیا متهم کرد، پوجدمون و پنج تن از رهبران استقلال کاتولونیا شبانه وارد بلژیک شدند. احتمال دارد آن‌ها از دولت بلژیک درخواست پناهندگی کنند.

کارلس پوجدمون رئیس دولت محلی کاتالونیا

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که کارلس پوجدمون همراه با پنج نفر از رهبران استقلال کاتالونیا شامگاه گذشته وارد بروکسل شد با این هدف که با وکلای خود در پایتخت اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کند.

تئو فرانکن، مسئول امور پناهندگان بلژیک به خبرگزاری آلمان گفته است: «تقاضای پناهندگی پوجدمون واقع‌بینانه نیست.»

خوزه مانوئل مازا، دادستان کل اسپانیا دوشنبه ۳۰ اکتبر پوجدنون و چند مقام محلی کاتالونیا را به شورش علیه دولت مرکزی و اختلاس از بودجه عمومی متهم کرد. دادخواست دادستان کل اسپانیا را می‌بایست یک قاضی تأیید کند، آنگاه دادستان می‌تواند از متهمان بازجویی کند.

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا با پشتیبانی دولت محلی  یکشنبه یکم اکتبر برگزار شد. ۹۰ درصد مردم این منطقه به استقلال رأی دادند. نرخ مشارکت ۴۲ درصد بود، اما حوزه‌های رأی‌گیری بسیاری توسط پلیس اسپانیا بسته شد و نزدیک به ۹۰۰ نفر در جریان درگیری‌ با پلیس و نیروهای امنیتی زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.