ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت عراق کنترل مهم‌ترین گذرگاه مرزی اقلیم کردستان را به دست گرفت

گذرگاه مرزی فیش‌خابور برای صدور نفت به ترکیه و استقلال اقتصادی اقلیم کردستان اهمیت داشت. به گفته نخست‌وزیر عراق، دولت این کشور کنترل انحصاری مرزها را به دست می‌گیرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که دولت مرکزی عراق سه‌شنبه ۳۱ اکتبر کنترل گذرگاه مرزی فیش‌‌خابور در شمال عراق را به دست گرفت. پیش از این دولت اقلیم کردستان بر مهم‌ترین گذرگاه مرزی با ترکیه تسلط داشت.

گذرگاه مرزی فیش‌خابور (عکس از توئیتر)

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت درباره گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان گفته است:

«تمامی گذرگاه‌های مرزی به سمت داخل و یا خارج از عراق باید تحت کنترل انحصاری دولت فدرال باشد. این شامل خط لوله نفت کردها به ترکیه در منطقه فیش‌خابور می‌شود که آنها بسیار برای استقلال اقتصادی خود به آن متکی هستند و همچنین شامل مسیر زمینی اصلی عراق به ترکیه در ابراهیم خلیل در شمال غرب کردستان عراق.»

نخست‌وزیر عراق گفته است دولت مرکزی عراق می‌بایست کنترل انحصاری مرزها و پروازهای بین‌المللی این کشور را در دست داشته باشد.

مسعود بارزانی اعلام کرده که یکم نوامبر از ریاست اقلیم کردستان کناره‌گیری می‌کند. کناره‌گیری بارزانی واکنشی‌ست به شکست همه‌پرسی استقلال که ۲۵ سپتامبر برگزار شد و حمله نظامی نیروهای دولت مرکزی عراق را در پی داشت. نیروهای دولت مرکزی عراق در این حملات موفق شدند کرکوک و خانقین و کنترل گذرگاه‌ مرزی فیش‌خابور را از اقلیم کردستان پس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.