ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تروریستی با وانت به پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در شهر نیویورک

دست‌کم هشت نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند. مقامات پلیس فدرال گفته‌اند در این مرحله با حمله «به‌عنوان حمله تروریستی» برخورد می‌شود.

پس از حمله یک راننده با یک وانت به یک پیست پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منهتن نیویورک، دست‌کم هشت نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند. مقامات پلیس فدرال مسئولیت تحقیقات را همراه با پلیس نیویورک به عهده گرفته‌اند و گفته‌اند در این مرحله با حمله «به‌عنوان حمله تروریستی» برخورد می‌شود.

Investigators inspect a truck following a shooting incident in New York on October 31, 2017. Several people were killed and numerous others injured in New York on Tuesday after a vehicle plowed into a pedestrian and bike path in Lower Manhattan, police said. "The vehicle struck multiple people on the path," police tweeted. "The vehicle continued south striking another vehicle. The suspect exited the vehicle displaying imitation firearms & was shot by NYPD." / AFP PHOTO / DON EMMERT

ساعت ۱۵ بعد از ظهر ۳۱ اکتبر / ۹ آبان به وقت محلی، مردی ۲۹ ساله با یک وانت اجاره‌ای به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، در مسیر دوچرخه‌سواری کنار رودخانه هادسون در بخش جنوبی منهتن در شهر نیویورک حمله کرد.

او نهایت وانتش را به یک اتوبوس مدرسه کوبید که درنتیجه این حمله آخر، چند کودک هم زخمی شدند.

یک مأمور پلیس شهر نیویورک به راننده وانت پس از پیاده شدن از وانت تیراندازی کرده، او را از ناحیه شکم زخمی کرده و اکنون راننده در بازداشت پلیس فدرال آمریکاست. برخی گزارش‌ها حاکی از این است که راننده مسلح هم بوده است.

دست‌کم هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ نفر زخمی شده‌اند. در میان زخمی‌ها ۱۱ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند اما پلیس نیویورک گفته است که حال هیچ‌کدام از زخمی‌ها وخیم نیست.

«وال استریت ژورنال» راننده وانت را سیف‌الله سایپف شناسایی کرده، او ۲۹ ساله و از تبار ازبکستان است. راننده در سال ۲۰۱۰ به ایالات متحده آمریکا آمده و در این هفت سال در ایالت فلوریدا و نیوجرسی زندگی می‌کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حمله نیویورک در توئیتر خود نوشت: «نباید اجازه بدهیم که گروه "دولت اسلامی" [داعش] بازگردد.» او در ادامه با «خانواده‌ها و  قربانیان حملات تروریستی شهر نیویورک» ابراز همدردی کرد.

بعد از وقوع حملات شهردار نیویورک، بیل دبلاسیو، در یک نشست خبری گفت که «امروز روز دردناکی برای نیویورک است.» دبلاسیو حمله را «اقدام بزدلانه تروریستی» خواند. پلیس فدرال آمریکا هم اعلام کرد که مسئولیت تحقیق در مورد این حمله را به عهده گرفته و در این مرحله آن را «به‌عنوان» یک حمله تروریستی فرض می‌کند – اما پلیس فدرال هنوز حمله را به‌طور رسمی تروریستی اعلام نکرده است.

هم دبلاسیو و هم پلیس فدرال گفته‌اند که تحقیقات در مورد این حمله ادامه دارد. هیچ گروه تروریستی هنوز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است و اطلاعاتی در مورد انگیزه راننده وجود ندارد. اما این روش حمله با کامیون یا وانت به تعداد زیادی از رهگذران و یا دوچرخه‌سواران، شبیه حملاتی است که پیش از این توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) در اروپا برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

در همین نشست خبری، جیمز اوینل، فرمانده پلیس نیویورک، گفت که مسیری که راننده وانت در پیست پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری طی کرده حدود ۲۰ بلوک شهری مسافت دارد و در زمان حمله پیست شلوغ بوده است.

شاهدان عینی از جمله چند مأمور پلیس گفته‌اند که پس از پیاده شدن از وانت، سایپف چندین بار فریاد زده: «الله اکبر». با این حال جیمز اوینل می‌گوید که پلیس هنوز تأیید نکرده که حمله‌کننده پس از حمله، فریاد «الله اکبر» سر داده است.

برخی از کشته‌شدگان و زخمی‌ها آمریکایی نیستند. تا کنون بلژیک اعلام کرده است حداقل یکی از شهروندانش در این حمله در منهتن کشته شده است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هم گزارش داده که وزارت خارجه آرژانتین گفته است شهروندان این کشور هم در بین قربانیان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.