ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی اسرائیل به نزدیکی حمص و پاسخ سوریه

سوریه به یک جنگنده اسرائیل با موشک حمله کرده و می‌گوید هدف حمله اسرائیل یک کارخانه بوده اما دیگر منابع عربی می‌گویند هدف یک انبار تسلیحاتی بوده است.

جنگنده‌های شکاری ارتش اسرائیل منطقه ای در نزدیکی شهر حمص در سوریه را هدف قراردادند. سوریه می‌گوید هدف این حمله یک کارخانه مس بوده اما دیگر منابع عربی می‌گویند هدف یک انبار تسلیحاتی بوده است.

«المیادین» از رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله لبنان و حکومت بشار اسد، شامگاه ۱۰ آبان /دوم نوامبر خبر داد که کارخانه‌ای در مرز لبنان و سوریه هدف جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است. این کارخانه در منطقه صنعتی «حسیاء» در نزدیکی حمص قرار دارد. پدافند هوایی سوریه به این حمله با موشک زمین به هوا پاسخ گفته است.

یک فرمانده ائتلاف حامی ارتش بشار اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» خبر حمله اسرائیل به سوریه را تأیید کرده است.

این فرمانده گفته است  یک کارخانه مس در شهر صنعتی «حسیاء» در ۳۵ کیلومتری جنوب حمص و ۱۱۲ کیلومتری شمال دمشق، هدف جنگنده‌های اسرائیلی قرارگرفته است.

او در ادامه گفته است که پدافند هوایی سوریه پس از این حمله، یک جنگنده اسرائیلی را با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است.

این فرمانده در مورد اصابت موشک به هواپیما سکوت کرده است.

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل اما اعلام کرده که هواپیماهای اسرائیل از این مأموریت سالم بازگشته‌اند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل گفته است:

«من نمی‌توانم طبعاً درباره گزارش‌ حمله نظامی اسرائیل به سوریه نظری بدهم. اما موضع اسرائیل روشن است: به نظر ما قاچاق سلاح توسط حزب‌الله لبنان یک خط قرمز است.»

وب سایت «انشرا» در لبنان گزارش داده است که در این حمله جنگنده‌های اسرائیلی از آسمان لبنان وارد مرز سوریه شده‌اند و در محدوده شرقی کوه‌های مرز لبنان و سوریه به منطقه‌ای در نزدیکی روستاهای الجدیده و العین حمله کرده‌اند. ساکنان محلی گزارش داده‌اند که پس از حمله جنگنده‌های اسرائیلی، آنها شاهد انفجاری عظیم بوده‌اند.

نسخه عربی «اسکای نیوز» گزارش داده است که چهار حمله از سوی جنگنده‌های اسرائیلی به یک انبار تسلیحاتی شده که درنتیجه این حملات انبار منفجر شده است.

«دیدبان حقوق بشر سوریه» واقع در لندن هم گفته است که هدف جنگنده‌های اسرائیلی کارخانه مس نبوده بلکه آنها یک انبار اسلحه را هدف قرار داده اند.

تلویزیون «المنار» وابسته به حزب‌الله لبنان هم گزارش داده که پیش از حمله، جنگنده‌های اسرائیلی بیش از یک ساعت در منطقه مرزی لبنان و سوریه مشغول پرواز بودند.

جزییات بیشتری از این حمله هنوز مشخص نشده و اسرائیل هم هنوز به‌طور رسمی مسئولیت حمله را نپذیرفته است. سخنگوی ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل گفته است:

«اسرائیل پیش از این علیه قاچاق سلاح توط حزب‌الله لبنان از خاک سوریه اقدام کرد، بعد از این هم اقدام خواهد کرد.»

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است اسرائیل با حضور نظامی ایران در خاک سوریه و با قاچاق سلاح توسط حزب‌الله لبنان مخالف است.

«گمان می‌کنم طرف مقابل هم این موضوع را به روشنی درک کرده. ما مسئولیت اقدامات گذشته را به عهده می‌گیریم. همه این اقدامات بعد از عبور از خط قرمزهای اسرائیل انجام شده.»

از میزان تلفات و خسارت احتمالی خبری در دست نیست.

اسرائیل در شش سالی که از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد بیش از ۱۰۰ بار کاروان‌های نظامی حزب‌الله لبنان را در خاک سوریه بمباران کرده است.

دوشنبه ۱۶ اکتبر جنگنده‌های شکاری اسرائیل یک سامانه دفاعی ارتش سوریه در حوالی دمشق را منهدم کرده بودند.در مه سال جاری هم جنگنده‌های شکاری اسرائیل فرودگاه بین‌المللی دمشق و پایگاه نظامی مزه را بمباران کردند سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سفر به دمشق اعلام کرده بود که ایران حمله اسرائیل به خاک سوریه را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شزابخوار هوشیار از تهران

    ابته پول تمانی سلاحهای روسی از رده حارج شده را حکومت اسلامی اشغالی بر ایران غارت شده می دهد. حتا پول کاندومهای سربازان روسی را هم امام امت از غنیمتهایی که از ایران گرفته می پردازد.

  • خسرو

    او در ادامه گفته است که پدافند هوایی سوریه پس از این حمله، یک جنگنده اسرائیلی را با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است.این فرمانده در مورد اصابت موشک به هواپیما سکوت کرده است. باید به S300 های تاریخ مصرف گذشته روسیه و خریدارانش ! تبریک گفت. آقای پوتین دارای شخصیتی قوی و اهل تصمیم و عمل است!!!